Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '21

 
Kategori
Mizah
 

ERZURUM FIKRALARI

ERZURUM FIKRALARI

Her şehrin iyi, kötü fıkra dağarcığı vardır. Kendi şiveleri ile yazılır. En çok da Karadeniz fıkraları, Erzurum fıkraları da onları aratmaz, hatta onları da geçer. 0 bölge insanının özelliklerini belirtir ya da bazı fıkraları her şehrin insanına yakıştırılır. Aşağıdaki Erzurum fıkralarını sunuyorum bu vesile ile Bayramınızı kutluyorum.

NAHİDE ÇELEBİ

Yaşlı bir amca, eşeğinin üzerinde karayolunda seyretmektedir. Bunu gören trafik polisleri, amcaya takılmak isterler ve durdururlar. Polis: “Be amca, niçin takman Emniyet kemerini? Amca:  “Tahmiram sene ne. Polis: “E bak gördün mü, şimdi ceza keseceğim. Amca: “Kes bahim ne keseceksan gidirem, ecele işim var. Polis: “Peki amca, cezayı sana mı yazalım yoğsam eşeğe mi? Amca: ?”
Polis: “Yani cezayı sana yazarsak beş lira ödeycen, eşeğe üç lira ödeycen. Amca: “ Bene kes o zaman.” Polis: “Neden sana keseyon amca?” Amca: “Onun sicili temiz olsun, polis yapacayıh.  Oni.”

 ERZURUMLUNUN biri arife günü kendisine yeni bir çakşır, şalvar almış, akşam hanıma rica etmiş: "Hanım, bu çakşır uzun, bi garış kes de sabahtan geyim!" "Ben uşahların üstüni hazırlayacağam, edemem!" Baldıza gitmiş, o da bir bahane bulmuş, kızına gitmiş o da atlatmış... Akşam yatmışlar, kadının içine düşmüş: "Ben herifi kırdım, yarın bayram, kalkim de herifin paçasını içeri alım." Baldızın da, kızının da uykuları tutmamış, baldız eniştemi kırdım diye, kızı da babamı kırdım diye kalkmışlar çakşırın paçalarını ayrı ayrı birer karış kesip kısaltmışlar. Sabah olmuş Erzurumlu kalkmış, çakşırı ayağına geçirmiş, bakmış ki dizlerine kadar kısalmış, açmış ellerini: "Hey Allah’ım! Ben bunlara herslenim de, sene ne deyim? Bayram günü ayazda goydun beni!"

MEMELERİNİ TORBAYA KOYAR

İsmail edendi ikinci kez evelenir birinci hanımı çok pis tertipsizmiş.İsmail efendiyi tebriğe gellmişlr. Komşularından biri sorar: İsmail efendi hanımın tertiplimi temiz mi? İsmail efendi: Ele teripliki memelerini bile rorbaya koyir der.

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..