Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '16

 
Kategori
Mizah
 

Erzurum fıkralarından bir demet

Erzurum fıkralarından bir demet
 

görsel netten


Bu gün sizlere Erzurum fıkralarından yine bir demet sunacağım. Bu kadar üzüntü, gözyaşı üstüne sıkıntılarımızdan sıyrılalım biraz gülümseyebilelim, umarım beğenirsiniz Bir yazarın herhangi bir konu hakkındaki kişisel görüş anlayış ve düşüncelerini kanıtlama gereği duymadan hoş bir üslupla yazdığı kısa fikir yazılarına FRIKRA denir. Fıkralar daha çok iğneleyici ve alaycı bir dille bazen eleştiri bazen de sohbet tarzında yazılır. Bu fıkralar Erzurum şivesiyle yazıldı. Sağlıklı mutlu günler sevgiler.

NAHİDE ÇELEBİ

NEDECAHSAN CÜLİ

Erzurumlu genç kız arkadaşıyla gezerken çiçekcinin önünden geçerler kız:

“Aşkım ne kadar güzel güller kırmızı, kırmızı lütfen bana bir gül alır mısın? “ der.

Genç Dadaş ise: “ Nedacahsan cülü bi kilo elma alim da yiyah” der.

AGİDEYİ NASIL YİYİMÇİ

Akideyi çok seven kadının kocası ölür. Aradan uzun zaman geçer. Adet üzerine oğlu anasına sorar: “Ana sen agideyi çok sevirsen sene agide mi alim yohsa seni ere mi (kocaya) verim? Anası içini çekerek cevap verir: Oğul ben ehtiyar gari, agideyi hangi dişimnen yiyim çi.” Der.

NE TİLKİSİ

Tebriskapı civarında bir camide müezzinlik yapan Emin Hafız ismindeki adam sıkıştıkça bir firkete ile yardım kasasından paraları aşırmaktadır. İmam efendi farkına varır durumu anlar. Münasip bir dille bunu Emin hafıza söyler: “Hafız diyirem ecep kasaynan bir tilki mi oynir?” Tilkiliği kendisine yediremeyen Emin Hafız, elini göğsüne vura vura: “Ne tilkisi Hocam bu aslan bu aslan!” der.

BİRE DE VAPUR TAHILMIŞ

Birgün gahvede oturiram, telefon çaldi. “Teyo Pehlivan seni isdiller diye seslendiler.” Gahdım bahdım, ariyan bizim Kars Valisi: “Pehlivan Sarıkamış’da denize bir cip düştü! Biz uğraştık ama çıkaramadık. Buradakiler dediki : Bu cipi denizden çıkarsa Hasankale’li Teyo Pehlivan çıkarır. “Allahın seversen gel bize yardım et” diye yalvardi. Bunun üzerine gahdım bindim ata. Gettim Sarigamış’a. 
Atladım denize, suya bir dumdum, cip suyun dibinde. Bir goluma cipi tahdım, öteki golumunan da gulaç atmaya başladım ve cipi sudan çığartdım. Ama gardaş cip bene çok ağır geldi. Tikkatli bahdım ne görim. Megerse cipe bir de vapur tahılmış. 

ÇAY DAMİ İÇMİYAH

Erzurumlu iki sevdalı konuşur: Verene gurban olim seni 365 gün düşünirem. Kız: Kalan 6 saatte ne yapirsan? Erkek: ne diyirsen gurban olim çay da mi içmiyah.

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..