Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '07

 
Kategori
Sinema
 

Esaretin bedeli

Esaretin bedeli
 

"Korktukça tutsak, umut ettikçe özgürsünüz" (afişteki yazı)
12 ve 13 lü yaşlarda izlemiştim ilk kez. 10 nun üzerinde izlemişimdir şimdilerde filmi ve her seferinde yeni bir ayrıntı yakalıyorum, taşlar yerine oturuyor her seferinde.

Zeki bir bankacının kendisini aldatan karısını ve sevgilisini öldürmek suçundan iki ömür boyu hapse mahkum edilmesiyle başlar olaylar. Filmin tamamı shawsank hapisanesinde geçer. Umudu, dostluğu, özgürlüğü, özgürlüğün bedelini daha iyi anlatan bir film izlemediğimi söyleyebilirim.

Klasik amerikan sinemasına inat gerçeklikten kopmayan, herkesi kırıp döken bir kahramanı da olmayan bir film. Öyleki filmin kahramanı Andy nin tecavüze uğradığı ve benim en hazmedemediğim sinema sahnelerinden birine de sahip. Filmi, hapisane de etkili bir kişilik olan Red (morgan freeman) ın güçlü anlatımıyla izliyoruz.

Ve filmin çarpıcı sahnelerinden birkaçı:
Andy bir aylık hücre hapsini göze alarak bütün hapisaneye müzik dinletir. Hücreden çıktıktan sonra, Hücre de yalnız bir aya nasıl dayanabildiğini sorarlar, yalnız değildim ki diye cevap verir Andy müzikte yanımdaydı, arkadaşları şaşkınlıkla gramafonu yanına almana izin mi verdiler, Andy kafasını işaret ederek müzik buradaydı der, etrafınızı yüksek duvarlarla örebilirler ama beyninizin içindekilere dokunamazlar...

Andy nin kaçmaya karar verdiğindeki repliği de çok çarpıcıdır; Ya yaşamakla uğraşacaksın ya da ölmekle...

Ve Red in inşartlı tahliye için gelen yetkililerle yaptığı konuşma: ıslah oldunuz mu? surusunu yöneltir yetkililer, Red ıslah olmak mı, bunun ne demek olduğu hakkında hiçbir fikrim yok artık.bu sadece sizi takım elbiseli gençleri iş sahibi yapmak için uydurulmuş politik bir sözcük. Pişman olduğu mu öğrenmek istiyorsunuz, pişman olmadan geçirdiğim bir günbile yok, ama burda olduğum için veya siz burada olmamı istediğiniz için değil...

Karısı onu aldatmıştır, başka birisi onu öldürmüştür ve bu yüzden yirmi yıl hapisanede kalmıştır ve bu durumda bile kendini eleştirir Andy Dufreyne;onu öldürdüm tetiği ben çekmedim belki, ama onu uzaklaştırdım kendimden ve karım benim yüzümden öldü.

Uzun yıllar küçük bir çekiçle duvarda delik açtıktan sonra, 500 metrelik bir kanalizasyonda dizlerinin üzerinde emekleyirek özgürlüğe ulaşma çabasının hikayesi esaretin bedeli, izlemeyenler varsa izlesin mutlaka, izleyenler de bir kez daha izlesin.

Künyesi

Yönetmen:Frank Darabont
Senaryo:Frank Darabont (Stephen King in romanından uyarlama)
Oyuncular:Tim Robbins, Morgan Freeman, Clancy Brown
Görüntü Yön. :Roger Deakins
Yılı: 1994
 
Toplam blog
: 44
: 752
Kayıt tarihi
: 06.06.07
 
 

İHL mezunu,  metalci bir vatandaşım. Arkadaşlarım dengesiz diye hitap ederler, aileme göre ağırba..