Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '13

 
Kategori
Siyaset
 

Esat daha mı politikacı?

Esat daha mı politikacı?
 

Önceki gün Suriye'den bir müşterim geldi ülkesine ürün ithal etmek için mağazama..

Ürün siparişı arasında yarı Türkçe yarı İngilizce yani tarzanca Suriye-Türkiye üzerine konuşmaya çalıştık.

Ortadoğu'da oynanan oyunların ABD tarafından oynandığı ve oynanmakta olduğu konusunda hemfikir olduk.

Şunu söyledi müşterim vurgu yaparak;

- Rusya-Amerika-İran ve sizin başbakan Suriye üzerinde oynuyorlar. Amerika büyük, Suriye 'bebek' diye de ironi yaparak vurgu yaptı..

Şunu demek istedi; 'Amerika istemiş olsa Esat'ı hemen alaşı edebilir, ama etmiyor çünkü başka hesapları var'..

Doğru söylemek lazım, Esat Başbakanımız'dan daha büyük politikacıdır. Zira Helikopter düşürme olayında bugün basında Esat'ın Türkiye'yi oyuna getirdiğini yazdı..

Dünkü yazımda Amerika'nın oyunu olabileceğini vurgulamıştım..

Ne fark eder ha Amerika, ha Suriye?

Helikopter olayı bir komploydu ve Türkiye tuzağa düşürülmüştür..

Lami cimi yok, adım adım savaşa sürükleniyoruz..

Yok, yok öyle bişey!..

Bizimkilere kalsa yirmi gün öncesine kadar 'Allah Allah nidalarıyla hazırlanıyorduk.!

Dünkü gazete manşetlerini okumuşsunuzdur..

Hep bir ağızdan koro halinde adeta savaş bezirganlığı yaptılar manşetlerinden..!

Yazık, çok yazık..!

Dönüp dolaşıyorum Başbakan'da odaklanıyorum (Üçüncü kez geçenlerde tekrar rüyama girdi gerçi nedense ama)..

Helikopter olayından sonra da olsa Suriye ile herhangi bir savaş ihtimali kesinlikle söz konusu bile olamayacağını düşünuyorum..

Öngörüm değildir ama düşünmüş olduğum şey, Amerika'nın iktidar ile yavaş yavaş muhabbetinin soğuyacağı şeklindedir.

Gerçekten de Gezi direnişi sonrasında hiçbirşeyin eskisi gibi olmayacağıdır.

Sadece ülkemiz için değil, tüm dünya ülkeleri için geçerli olan yeni jenerasyon bakışı diye bir durum söz konusu.

Tıpkı tüm dünyada 60'lı yıllar 70-80'li yıllar jenerasyonları benzeri bir jenerasyondur sözünü etmeye çalıştığım..

Sanıyorum yavaş yavaş tüm dünya'da yeni jenerasyonun baş kaldırımı ile yeni bir dünya düzenine doğru gidilmektedir diye düşünuyorum..

Seçmenlerinden çekinçeli yeni bir yönetim biçimine gidiliyor diye de düşünmüyor değilim..

  

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..