Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '18

 
Kategori
Siyaset
 

Esat Dönemi Sona Erdiğinde Türkiye'de Yeni Oluşum Şart mı?

Tartışılıyor, konuşuluyor, yazılıyor çiziliyor Suriye bundan sonra "Esat'lı mi, Esat'sız mı devam edecek?' diye papatya falına bakar misali..

Pantolon üretimi yapan bir firma, arz-talep durumuna ve firma sahibinin öngörüsüne göre üretim yapmaya ve piyasaya sunmaya çalışır.

Silah üretimi de arz-talep ve silah tuccarının öngörüsüne göre yapılır ve dünya piyasasına sunulur.

Sonda  yazacak olduğum şeyi soru sorarak başta yazarak başlamak istiyorum.

Son yedi yılda Esat Suriye'nin başında olmasaydı silah tuccarları silahlarını kime satıp kazanç elde edebilecekti?

El cevap;

Kimseye..

Kimseye satamaz, yedi yılda iflas bile edebilirlerdi üretim yapmakta olan silah fabrikaları.

Amerika Esat'ı gerçekten görevinden almak isteseydi yedi yıl önce birbuçuk saat içerisinde alır görevinden uzaklaştırırdı.

"Efendim Amerika Esat'ın karargahına iki defa saldırı düzenledi, öyle demeyin' dediğinizi duyar gibiyim.

Esat tamamen Amerika'nın güdümünde bir lider ve görev süresi sona erdiğinde göstermelik bir yargılama sonunda göstermelik sürgün projesiyle görevine son verileceğini düşünüyorum. Esat'ın Suriye'deki son yedi yıldaki varlık sebebi silah tuccarlarına hizmet etmekti ve bu durum sona ermekte.

Türkiye'nin barış önerisi aslında Esat rejiminin sona erdiğinin işaretidir. Rusya-Türkiye-İran toplantısında Erdoğan tarafından Esat'a zeytin dalı uzatması Büyük Ortadoğu Projesi'nin doğası gereğiydi.

Bir çok yazar çizer Esat'ın kazandığını ve Amerika'ya karşı da dik duruşunu sergilediğini söylemeye çalışıyor olsalar da ben katılmadığımı ifade etmek istiyorum.

Silah üretimi yapmakta olan dünya tuccarları son yedi yılda yirmi yılın kazancını elde etmişler, Suriye'de barış adı altında gelişecek olan yeni Suriye yönetimi ile birlikte Suriye'ye gene Amerika'nın istekleri doğrultusunda yeni bir liderle Esat'sız devam edeceği yönündedir öngörülerim.

Esat'la birlikte Türkiye'deki yönetim'in de değişeceğini düşünmekteyim.

Yeni Ortadoğu coğrafya'nın iklimine göre Türkiye'nin ikliminin değişmeyeceğini düşünemiyorum, zira enlem ve boylamlar her iki ülke iklimini son derece etkilemekte ve sıcaklık değerleri örtüşmektedir.

Yeniçağ gazetesinin haberine göre, Ahmet Davutoğlu, Ali Babacan ve Mehmet Şimşek'in yeni bir parti kurma çalışmaları içinde olduğunu yazdı ama ben buna pek ihtimal vermiyorum çünkü Türkiye"de yeni bir yapılanma söz konusu olduğunda her şey ani gelişecektir diye düşünüyorum.

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..