Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

13 Mart '07

 
Kategori
Haber
 

Eşcinsellik ahlaksızlık değilmiş

Eşcinsellik ahlaksızlık değilmiş
 

Ne ben ne de siz, evet yanlış okumadınız, başlık aynen okuduğunuz gibi efendim..

Size bahsedeceğim aşağıdaki konuyla ilgili bir çok şeyi ben yeni öğreniyorum.
Sizler biliyor muydunuz İstanbul'da ''Lambda'' adında bir eşcinsel derneği olduğunu? Ne yalan, ben bilmiyordum..

İstanbul Valiliği'nin Türk Medeni Kanunu'nun 56. maddesinde yer alan "Hukuka ve ahlaka aykırı dernek kurulamaz" hükmüne aykırılık bulunduğu gerekçesiyle ''Lambda'' adındaki bu derneğin kapatılmasını istemiş..
Beyoğlu Cumhuriyet Başsavcılığı' da ''Lambda'' adındaki bu eşcinsel derneği kapatmaya lüzum görmemiş..

Beri yandan Lambda'dan bir yetkili, valiliklerin eşcinsel, travesti, transeksüel derneklerinin kapatılma isteklerine yönelik kampanya başlatmayı düşündüklerini söylemiş..
Lambda'nın kapatılma kararına karşı (AİHS) Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve İnsan Hakları Evrensel Beyannamesini hatırlatmış Başsavcılık..

Özellikle karar açıklanırken ''Eşcinsellik'' ahlaksızlık değildir'' diye de belirtilmiş..

Başsavcılık Türkiye'nin (AİHS) Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin (AİHM) kararlarına taraf olduğunu hatırlatmış ve şöyle devam etmiş.

"Her şahıs saldırısız toplanma ve dernek kurma ve derneğe katılma serbestisine maliktir" maddesini de örnek göstermiş.
''Lambda'' adlı derneğin bu kararı görüşülürken eşcinsellik konusunu da bu yüzden tekrar gözden geçirmiş ilgili makamlar.

Eşcinselliğin sözlük anlamını örnek gösteren Başsavcılık, eşcinsellik-ahlak ilişkisinide kararlarında gözden geçirmiş ve bu konuyla ilgili iki maddeninde özelikle altını çizmişler.

Sözlük anlamı! ''Eşcinsel'' ( Kendi cinsinden kimselerle cinsel ilişkide bulunan kimse, homoseksüel.)

* "Cinsel yönelim ayrımcılığının tartışıldığı bir dönemde, eşcinsel olmanın tartışıldığı bir dönemde ahlaksızlık olmak anlamına gelmediği bir gerçektir."

* "Cinsel uyumsuzluk ve kişinin cinsel yönelimi ile ilgili sürekli gerilim olarak kabul edilen eşcinselliğin TCK ve özel kanunlarda suç sayılmadığı bir gerçektir."

Bilmemizde yarar var. Bu dava henüz burada bitmiyormuş.. Neden derseniz, valiliğin bu verilen karara daha itiraz süresi varmış..

Yukarıda bahsettiğim ''Lambda'' nın yetkilisi, valiliklerin açacağı kampanyaya karşılık kendilerininde kampanya başlatacaklarını ifade etmiş..

İşte böyle sevgili dostlarım, dünya da bizler de bu gibi konuları yaşayıp öğrendikçe otomatik olarak değişime uğruyoruz.. ''Her şey bir öğreniş değil mi?''

Ben okuyup duyduklarımın yalancısıyım bu yüzden yorumsuz paylaşımımdır!

''İNSANLAR İNSANLAR İÇİNDE İNSANLARA HASRET YAŞARLAR'' demiştim acizane bir yazımda..

Şimdi de diyorum ki '' İNSAN OLAN, EN İYİYE LAYIKTIR ''

( Fotoğraf:İmaj, vücut geliştirme dergileri gibi görünen erotik dergiler vasıtasıyla oluşuyordu. Bu dergiler eşcinsel erkekler tarafından çıkartılıyor ve heteroseksüel erkeklerden çok eşcinsel erkeklere hitap ediyordu. Bu resim, dergilerden birinin yayın yönetmeninin “Antik Roma Hamamı” tasviri. (1950’ler)

Emekleyen kalemimle okuduğunuz için teşekkür ediyorum efendim..
Unutmadım! '' Melekler yüreğinizden öpsün'' :)

Sabiha Rana

Yedi düvel gönüllere BEYAZ DÜŞLER paylaşımıdır!

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..