Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '15

 
Kategori
Edebiyat
 

Eşek, maymun, köpek ve insan, ömür, iblis

Eşek, Maymun, Köpek ve İnsan

Evrenin tüm unsurları yaratılma aşamasını geçmiş tüm düzen kurulmuştu. Dünya denilen gezegen için yaratılan her varlık, vakti geldikçe dünyaya yollanıyordu. Tüm canlılara dünyanın tanıtımı da yapılmıştı.

İblis o sıralar saygın bir yere sahipti Allah’ın yanında.

Yüce Allah cansız varlıkların tamamını yeryüzüne yerleştirmiş ve birçok canlıya da yaşam konusunda verdiği ortalama ömürleri onlara tebliğ etmişti.

Ortalama ömürleri alan canlılar ( deniz canlıları, uçan canlılar, karadaki birçok canlı v.s.) mükemmel yatılmış olan dünyaya intikal etmişler ve Allah’ın nimetlerinden istifade etmeye - yaşamaya başlamışlardı.

Allah,  dünyaya gitmek üzere bekleyen son dört canlının kapıda bekletilmemesini istedi. İblis de Eşeği girmesi için kapıya davet etti. Eşek kapıdan içeriye girdi, ön ayaklarının üzerine çöktü. Başı önünde eğikti. Başını kaldırması da mümkün değildi. Yüce Allah; “Dünyayı nasıl buldun Eşek, beğendin mi? diye, sordu.

Başı önünde cevap verdi Eşek: “Nasıl beğenmem Allah’ım, çok güzel olmuş” dedi. Allah: “Sana 80 yıl ömür verdim, git doya doya yaşa dünyada. Gez, ye, iç, eğlen gününü gün et” deyince Eşek panikledi ve “Allah’ım haddim değil ama ben o kadar süre sizden ayrı kalmak istemem, bana şöyle 3- 5 yıl verin yeter, ben hemen size kavuşayım, hem yine haddim olmayarak derim ki şu kapıda bekleyen iki ayaklı canlıyı da gözüm tutmadı” deyince “Tamam ömrünün 20 yılını aldım hadi git şimdi” diyerek Eşeği yolladı. Eşek ağlayarak kapıdan çıktı. Eşeğin halini gören Maymun “ işimiz iş” diye söylendi. İblis, Maymunu içeri aldı. İki büklüm Allah’ın huzuruna gelen Maymun’a da aynı soru sorulduğunda Maymun; “Çok güzel olmuş her şey mükemmel” dedi. Allah; “Söyle bakalım sen ne kadar ömür istersin” deyince, Maymun; “Yüce Allah’ım, dünya çok güzel olmuş ama ben içeri girerken iki ayaklı olan canlıyı görünce biraz işkillendim. Onunla aynı dünyada fazla kalmamak adına, hadim olmayarak 3-5 yıl kalıp tekrar sizin yanınıza dönsem olur mu? Bana az ömür verin ne olur!” diye yalvarmış. Allah, “Olmaz, sana 60 yıl ömür vereceğim” deyince Maymun ağlamaya başlamış, Maymunun ağlaması karşısında Allah, “Tamam madem istemiyorsun, ömrünün 20 yılını aldım, 40 yıl yaşa sonra gel yanıma” diyerek göndermiş. Maymun, biraz daha indirmesi için yalvardıysa da olmamış ağlayarak dışarı çıkmış. İblis, Köpeği buyur etmiş içeri, köpek de başı yerde huzura gelmiş ve ön ayaklarının üzerine çökmüş. Yüce Allah “Söyle bakalım dünyayı beğendin mi?” diye sorunca “Evet çok beğendim, her şey çok güzel olmuş ama şu kapıda bekleyen iki ayaklı canlıyı pek gözüm tutmadı sanki bana dünyada eziyet edecekmiş gibi geliyor. Ben mümkünse dünyaya hiç gitmesem burada sizin yanınızda kalsam, size hizmet etsem, ne iyi olur.” demiş. Allah, “Yok dünyaya git güzelce nimetlerimden istifade et. Gez, ye iç güzellikleri yaşa hamd-ü sena da bulun, sana 40 yıl ömür verdim” deyince, Köpek yerlerde yuvarlanıp ağlamaya başlamış, “Ey yeri göğü yaratan Rabbim ne olur bana 3-5 yıl ver hemen yanına döneyim, 40 yıl çok fazla, ben o kadar yıl o iki ayaklıyla aynı yerde olmak istemiyorum. Onun bana kötü davranacağı gibi bir his var içimde” diye ağlayınca Allah da “Peki ağlama 20 yılını aldım, git 20 yıl yaşa dön yanıma,” demiş. Köpek yalvarmış yakarmış nafile, ağlayarak çıkmış. Dışarıda Eşek ve Maymun ile birlikte ağlamaya devam etmişler.

İblis bu arada İnsan’ın kibirli duruşundan dolayı uyarmış “biraz düzgün dursana, Allah’ın huzuruna çıkacaksın hadi gel bakalım” demiş. İnsan Kapıdan içeri girmiş ve ancak Allah’ın nuruna bakamadığı için başını öne eğmiş.

Yüce Allah, dünyayı beğendin mi, diye sormamış “Söyle bakalım ne kadar yıl dünyada yaşamak istersin ey İnsan, deyince İnsan; “Valla Allah’ım çok mükemmel bir dünya yaratmışsın, tam bana göre, ilk gösterdiğinde de sanki her şeyi benim emrime vermişsin gibi geldi. Şu az önce çıkan canlıları hele pek çok sevdim. Onlar için iyi fikirlerim var. Şu dört ayaklı uzun kulaklıdan iyi sucuk yapacağım gibi bir düşünce beynimde gezinmeye başladı, nebileyim garip garip şeyler hissediyorum. Hele bir dünyaya gideyim… İblis çok konuşan insanı uyardı “Sadede gel ey İnsan cevap ver” deyince İnsan, “Yüce Allah’ım dünya nimetleri harika, her şey güzel” dedi. Allah, “Senden önce huzuruma gelenler fazla ömür istemedi, sen de boşuna ağlama diye ben sana 20 yıl ömür vereyim, hadi git” deyince İnsan, başlamış ağlamaya, “Allah’ım hiç olur mu bu, sen böyle güzel nimetler yarat, her şeyi benim için yap, şan, şöhret, şehvet, makam, mevki ver sonra da 20 yıl de. Olmadı Allah’ım, çık biraz çık” dedi. İblis’in uyarılarına da aldırmayan İnsan’a Allah, “Sen söyle, ne kadar ömür istiyorsun” deyince, “3-5 çık işte” dedi. Allah, “3-5 yıl daha vereyim o halde” deyince İnsan “3-5 bin yıl olsa daha iyi sanki, hatta sen beni ölümsüz yapsan ben hep dünyada kalsam…” dedi. Allah, “Eşek’ten 20, Maymun’dan 20 ve Köpek’ten 20 yıl ömrü, istemedikleri için aldım. Onları sana veriyorum. 80 yıl ömrün var git istediğin gibi harca” dedi. İnsan daha fazla ömür için yalvarsa da alamayarak, dışarı ağlayarak çıktı. İblis, İnsan’ın arkasından “Bu insan denilen canlı dünyada bozgunculuk yapacak, fitne çıkarıp Yüce Allah’ın nimetlerinin kıymetini bilmeyip birbirlerini öldürecekler. Ne yazık!” diye söylendi…

Günümüzde insan, 20 yıl Eşek gibi çalışıyor (iş sahibi olmak için), 20 yıl Maymun gibi (bebeklik ve yaşlılık ile düşkünlük hallerinde) yaşıyor, 20 yıl bir makama, mevkie gelmek için, daha çok evi, arsaları, parası olsun diye, köpek gibi kapılarda yatıyor, yalakalık yapıyor, taklalar atıyor.

İnsan, ömrünü onuruyla sadece Allah’ın ilk emri “OKU” yönünde, öz iradesiyle, kimsenin peşinde; Eşek, Maymun ve Köpek gibi koşmadan yaşıyorsa, başını dik, imanını, ruhunu sağlam tutuyorsa işte o durumda gerçek insan olabilir. Mini etek giyiyor diye, kendi nefsini terbiye etmek yerine (beni tahrik ediyor, tecavüzü hak ediyor,) demek, nefsi arzuların kalbe ve beyne egemen olmasıdır. Bu, ne Eşeğin ne Maymunun ne de Köpeğin yapacağı bir davranıştır. Bu ancak “Hiçbir varlık İnsan kadar yükselemez ve İnsan kadar alçalamaz(Friedrich Holderin)” sözündeki ve Kur-an’daki “Esfel-i Safilin” en aşağılara inebilen İnsanın işi olabilir. Özgecan Aslan’ı rahmetle anıyor ailesine nasıl olur bilmiyorum ama yine de sabır diliyorum.

 
Toplam blog
: 49
: 964
Kayıt tarihi
: 03.02.13
 
 

Öğretmen / Yazar - Şair  ..