Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

18 Kasım '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Eşim çok agresif ne yapmalıyım?

Eşim çok agresif ne yapmalıyım?
 

Karı koca ilişkileri Milliyet


Karı Koca ilişkileri hakkında bilmek istediklerimiz!

SORU:

Merhaba. Benim sorunum eşimle.. Eşim çok agresif. İyiyken iyi kötüyke çok kötü ortasını bulamıyor.. Psikolojik destek alsın istiyorum ama kabul etmiyor. Çok fazla küsme huyu var. Çok olduğu kadar da yatışana kadar düşman gibi görüyor beni.
Yeri geliyo 1 hafta konuşmuyor benimle. Boşanmayı düşünüyorum ama karar verdiğim zaman engelliyor.
Normale dönüyor ama en fazla bir hafta sürüyor. Çok bencil onu tanıyamıyorum.. Zaman zaman çok çirkinleşiyor beni bilgilendirirseniz sevinirim.. Şimdiden teşekürler.

CEVAP:

Eşinizin hassas, çabuk kızan, çabuk küsen bir kişiliği olduğu anlaşılıyor, bu yapıdaki kişiler etkilenme dereceleri yüksek olduğu için yaşadıkları duygu yatışana kadar karşısındakini dinleme, kendi bakış açısından çıkarak diğerini anlama ve empati kurmada başarılı olamazlar, bunu yapabilmesi ancak yaşadığı yoğun duygunun etkisinden çıktığında mümkün olabilir.

Bu nedenle bu kişilerle iletişim kurarken dikkatli olmak gerekir, kızgın ve küskün hissetmemesi için söylemek istenen sözleri dikkatlice seçmek, kişisel algılamasının önüne geçmek için suçlama, eleştirme, yargılama ifadeleri olmayan cümleler kurmak, söylemek istediğiniz şeyi biraz daha dolaylı bir şekilde anlatmanızda fayda var.

Bunun yanı sıra eşinizin ne gibi durumlarda kızgın, küskün olduğunu, hassas noktalarının neler olduğunu anlamaya çalışmalısınız, yaşadığınız güçlük eşinizin kişiliği ile ilgili bile olsa onun kişiliğini "bencil" "agresif" vb. şekilde etiketlemeniz çözüm değil, çözümsüzlük getirecektir.

Bu nedenle o anda yaşanan problemin ne ile ilgili olduğunu ve eşinizin olayı nasıl algıladığını anlamaya çalışmalısınız, tabi ki bu sizin ona empati kurmanız demektir ki ilişkide empatinin tek taraflı olması da doğal olarak sizin açınızdan stres kaynağıdır.

Eşinize kişiliği ile ilgili yardım almasını söylemek yerine (bu tarz yaklaşmak alıngan kişiliklerde tepki, direnç oluşturur) iletişiminiz açısından birlikte danışmanlık almayı önerebilirsiniz, iletişim danışmanlığı sürecinde kişilere kendi kişilik yapıları hakkında ve kişilik özelliklerinin ilişkiye yansıması konusunda da bilinç kazandırılması hedeflenmektedir.

Cevaplayan: Uzm.Psikolog Çiğdem Demirsoy NPİSTANBUL Hastanesi. www.npistanbul.com T:+90 0216-633-0-633
Ayrıca Psikiyatri hakkında her türlü detaylı bilgi http://www.psikoegitim.com/ ve 0216 633 06 76 nolu telefondan alınabilmektedir.


Gönül Notum:

Bu konularda bana yardımcı olacaklarına dair söz aldığım, NPSİTANBUL Nöropsikiyatri Hastanesine, özellikle Sayın Prof. Dr. Nevzat Tarhan Hocama, Sayın Uzm. Dr. Psikolog Çiğdem Demirsoy'a ve Sayın Uğur Canbolat Beyefendiye çok teşekkür ederim..

Bana yine onur verdiniz.. Teşekkür ederim..

Saygılarımla.

Sabiha Rana


Adınız saklı kalmak kaydıyla bize her konuda yazabilirsiniz.
İletişim: sabiharana@sabiharana.com
 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..