Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '16

 
Kategori
İlişkiler
 

Eşimden intikam almak için sevgili buldum ama aldatmadım

“26 yaşında bir kadınım, eşimle bundan 4 yıl önce evlendim. Eşimin ikici eşiyim. Güya bana olan aşkından dolayı eşinden boşandı.

Evliliğimizin ilk üç yılı çok güzel geçti. İkimiz de çok mutluyduk. Ancak son bir yıldır eşimden kaynaklanan nedenlere çok büyük sorunlar yaşadık.

Bundan 6 ay kadar önce birkaç gün annemlerde kalmak için evden ayrılmıştım.

Eşimin daha önce de beni aldatmış olması ve benden uzaklaşması nedeniyle içimde hep kuşku vardı. Ben de ona hiçbir şey söylemeden eve iki gün erken döndüm. Arabamı park edip eve geldiğimde gözlerime inanamadım.

Evin ışığı yanıyordu. Ben sessizce anahtarımla kapıyı açıp içeri girdiğimde eşimi eski eşiyle çok samimi bir şekilde yakaladım.

O an neye uğradığımı şaşırdım. Üstelik eşim de eski eşi de hiçbir şey yokmuş gibi davrandılar. Ben de bağırıp çağırdım ve çantamı alıp evden çıktım.

Eşim ancak bir hafta sonra gelip benden özür diledi. Bir daha böyle bir şey olmayacağına dair bana söz verdi. Ben de yuvamı yıkmamak için eşimi affedip evime döndüm.

Ama bu yaşadıklarım beni çok rahatsız etti. Onun da aynı acıyı yaşamasını istedim

3 ay kadar önce internette bir adamla tanıştım. Güzel sözleri ve iltifatları beni mutlu etti.

Ancak daha sonra benimle buluşmak istedi. Ben de böyle bir olamayacağını evli olduğumu söyledim. 

Ancak aynı adam bu kez şantaj yapmaya başladı. 'Benimle olmazsan yazışmalarımızı eşine gönderirim ve internette yayınlarım' dedi.

Gerçekten çok endişeliyim. Eşime kızgın olmama rağmen seviyorum. Ondan boşanmayı düşünmüyorum. Eşim, bu durumu öğrenir ve dava açarsa bu davayı kazanır mı?”

***

Sayın Okurum, eşinizi sevdiğinizi söylüyorsunuz. Anlaşıldığı kadarıyla bu yaptıklarınızı nedeni intikam almak…

Ancak aldatılmanın yanıtı bu yaptıklarınız olmamalıydı. Bu durumu kaldıramayacaksanız o zaman boşanma davası açmalıydınız, bu durumda yasalar sizden yana olurdu.

Mademki affettiniz, buna uygun davranmanız gerekirdi. Yanlışa yanlışla yanıt vermek sorunları daha da büyütmekten başka işe yaramaz.

Benim size önerim şantaja boyun eğmeyin. Çünkü bu sizi daha da içinden çıkamayacağınız çıkmazlara götürür.

***                            

İşte davayla ilgili bilgiler:

*Eşinizin aldatmadan dolayı dava açabilmesi için sizin bir başkasıyla birlikteliğinizi kanıtlaması gerekiyor.

*Sadece internet üzerinden görüşmeleriniz aldatma kabul edilemez.  

*Ancak, bu davranışlarınızın evlilik birliğini temelinden sarsacağı açıktır. Çünkü evliliğin temeli, karşılıklı sadakat, güven ve saygıdır. 

*Eşlerden birinin bu yükümlülüklere aykırı davranması evlilik birliğini temelinden sarsar.

*Eşiniz dava açarsa büyük bir olasılıkla davasını ‘Evlilik birliğinin, ortak hayatı sürdürmeleri kendilerinden beklenmeyecek derecede temelinden sarsılması,’ nedenine dayandırarak açacaktır.

*Elbette sizin de eşinize karşı dava açma hakkınız vardır.

*Ancak eşinizi ikna edebilirseniz, eşinizle birlikte bir aile danışma merkezine gitmenizde yarar var. Belki de bu sorunu boşanmadan çözebilirsiniz.

***

İşte yasal haklarınız:

*Sayın okurum, bulunduğunuz ilin Cumhuriyet Savcılığı’na size yapılanları anlatan bir dilekçe ile şikâyetinizi bildirin. Dilekçenize delillerinizi de ekleyin.

*Ayrıca bu şahsa karşı manevi tazminat davası da açın.

***

İşte size yapılanlarla ilgili Türk Ceza Kanunu maddeleri:

Özel hayatın gizliliğini ihlâl

Madde 134 - (1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlâl eden kimse, (Değişik ibare: 02/07/2012-6352 S.K./81.md.) bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Gizliliğin görüntü veya seslerin kayda alınması suretiyle ihlâl edilmesi hâlinde, (Değişik ibare: 02/07/2012-6352 S.K./81.md.) verilecek ceza bir kat artırılır.

(2) (Değişik fıkra: 02/07/2012-6352 S.K./81.md.) Kişilerin özel hayatına ilişkin görüntü veya sesleri hukuka aykırı olarak ifşa eden kimse iki yıldan beş yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. İfşa edilen bu verilerin basın ve yayın yoluyla yayımlanması halinde de aynı cezaya hükmolunur.

Şantaj

TCK: 107-(1) Hakkı olan veya yükümlü olduğu bir şeyi yapacağından veya yapmayacağından bahisle, bir kimseyi kanuna aykırı veya yükümlü olmadığı bir şeyi yapmaya veya yapmamaya ya da haksız çıkar sağlamaya zorlayan kişi, bir yıldan üç yıla kadar hapis ve beşbin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.

(2) (Ek: 29/6/2005 – 5377/14 md.) Kendisine veya başkasına yarar sağlamak maksadıyla bir kişinin şeref veya saygınlığına zarar verecek nitelikteki hususların açıklanacağı veya isnat edileceği tehdidinde bulunulması halinde de birinci fıkraya göre cezaya hükmolunur.

 ***

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..