Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Eşimden şiddet görüyorum ve tehdit ediliyorum, ne yapacağım?

Eşimden şiddet görüyorum ve tehdit ediliyorum, ne yapacağım?

Değerli okurlarım, buna benzer çok sayıda mail alıyorum.

Elbette şiddet gören kadın, Ailenin Korunmasına İlişkin Yasaya göre, eşinin evden uzaklaştırılmasını talep edebilir. Ayrı yaşadığı dönem için nafaka da alır.

İsterse boşanma davası açabilir ve bu davayla birlikte tazminat ve nafaka da ister.

Bunların dışında tehdit ve şiddetten dolayı şikayette de bulunabilir.

Ama bazen tüm bu haklara rağmen kadının hayatına yönelik tehlike devam edebiliyor.

Medyada, şiddet ve cinayet haberlerini yüreğimiz yanarak izliyoruz.

Kadına yönelik yaralama ve cinayet suçlarının işlenmesinden önce çoğu zaman ölümle tehdit var.

Yani cinayeti işleyen, bu suçu işlemeden önce, kadını ölümle tehdit ediyor. Yani ‘tehlike geliyorum’ diyor.

TCK’da bu suç için 6 aydan 2 yıla kadar hapis cezası öngörülüyor.

Bir an, tehdit suçu için öngörülen cezanın 10 yıldan 15 yıla kadar hapis cezasına çıkartıldığını ve dolayısıyla bu suçu işleyenlerin derhal tutuklanacağını düşünelim.

Böyle bir yasa değişikliğinin tehdit altında olan kadının korunmasında önemli ölçüde etkisi olacağını düşünüyorum.

Yani kadını tehdit edenin, tehdidini gerçekleştiremeyecek hale getirilmesinin, kadının can güvenliği açısından etkili bir önlem olacağına inanıyorum.

Değerli okurlarım yorumlarınızla bu konuyu tartışalım.

Sağlıklı ve mutlu kalın

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..