Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '14

 
Kategori
İlişkiler
 

Eşimin sevgilisi kim biliyor musunuz?

“29 yaşında genç bir kadınım. Eşimle 3 yıldan bu yana evliyiz. Benimle tanıştığında eşinden yeni ayrılmıştı.

Bir süre arkadaşlık yaptık. Birbirimizi tanıdıktan sonra evlenmeye karar verdik.

İlk tanıştığımızdan itibaren ilk eşinden sürekli şikayet edip duruyordu.

Ancak eşimin son zamanlarda davranışlarındaki değişiklik dikkatimi çekmeye başlamıştı.

Gizli gizli telefon görüşmeleri yapıyor, giyimine bakımına daha çok dikkat ediyordu. Son zamanlarda bazı bahanelerle benden uzak da duruyordu.

O da ben de çalışıyoruz. Her sabah erkenden evden çıkıyoruz, akşamüzeri de geliyoruz.

Bir kaç kez komşulardan 'eşine dikkat et' gibi uyarılar aldım.

Bundan 3 ay kadar önce bir gün onu aradığımda cep telefonu kapalıydı. İşyerini aradım, o gün işe gelmediğini izin aldığını söylediler.

İçime bir kuşku düştü. İşten izin alıp evime gittim. Otoparkta eşimin arabasını görünce iyice şüphelendim.

Arabamı park edip eve çıktım. Merdivenden çıkarken kuşkularımın boşa çıkmasını umut ediyordum.

Anahtarımla sessizce kapıyı açtım. İçeri girdiğimde gördüklerimi hayat boyu unutamam, şok oldum.

Eşim beni eski eşiyle aldatıyordu. Benim geldiğimi görünce toparlanmaya çalıştılar.

Hiçbir şey söylemeden kapıyı hızla çekip çıktım. Meğer komşular daha önce de onları eve girerken görmüşler, ama bana çok net bir şey  söylememişlerdi..

3 aydan bu yana annemlerde kalıyorum. Eşimi çok seviyorum. Ama ne yapacağımı da bilemiyorum. Bana yol gösterin.”

***

Değerli okurum, gerçekten size karşı yapılan büyük bir haksızlık. Mademki ilk eşini seviyormuş neden boşanmış? Bunları anlamam mümkün değil.

Ancak böyle bir konuda ben hiç kimseye ne yapacağını söyleyemem. Çünkü bu hayat sizin, bu nedenle kararı siz vermelisiniz.

Sadece haklarınızı anlatacağım, karar sizin

***

Dava açmaya karar verirseniz, işte haklarınız:

*Eşinize zinadan dolayı boşanma davası açabilirsiniz.

*Bu davada, nafaka ile birlikte maddi ve manevi tazminat talebinde bulunabilirsiniz.

*Davanızı zinadan açacaksanız, olayı öğrenme tarihten itibaren 6 ay içinde açmak zorundasınız. Yoksa dava açma hakkınız düşer.

*Dava sırasında aldatıldığınızı kanıtlarsanız, Türk Medeni Kanunun 236. Maddesinden yararlanabilirsiniz.

(MADDE 236.- Her eş veya mirasçıları, diğer eşe ait artık değerin yarısı üzerinde hak sahibi olurlar. Alacaklar takas edilir.

Zina veya hayata kast nedeniyle boşanma hâlinde hâkim, kusurlu eşin artık değerdeki pay oranının hakkaniyete uygun olarak azaltılmasına veya kaldırılmasına karar verebilir.)

*Sizinle evli olduğunu bile bile eşinizle birlikte olan eşinizin eski eşine karşı da manevi tazminat davası açma hakkınız vardır.

Bunların dışında Ailenin Korunması ve Kadına Karşı şiddetin önlenmesine Dair Kanuna göre, eski eşinizle ilgili olarak uzaklaştırma talebinde de bulunabilirsiniz.

***

Değerli okurlarım, bana güven duyarak yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

 http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..