Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '17

 
Kategori
Yetenekler
 

Esinlenme Yeteneği

Esinlenme Yeteneği
 

Esinlenme bir başka  eseri, buluşu, fikri kopya etmek değildir. Esinlenme, geliştirme demektir. Geliştirme veya yeni bir bünye yaratmadıkça esinlenme gerçekleşmez.

Unutmamalı ki esinlenme çok ince bir yetenektir. Ölçüyü çok iyi tutturmak gerekir. Ufak bir hata bütün çalışmayı alıntı veya kopyalamaya götürür.

En fazla esinlenmeyi resim sanatında, müzikte ve edebiyat alanında görmekteyiz.

Ben ressam olsam örneğin Claude Monet'nin bulabilidiğim tablolarını yakından incelerim. Bütün özelliklerini teker teker not ederim. Fakat bu özelliklerin hiçbirini uygulamam. Monet'yi anlamaya çalışırım. Ama onun yolundan gitmem. Monet tarzının tamamen tersine yönelir yeni bir akım yaratmaya çalışırım.Tabii ki sadece Monet'yi değil onlarca belki yüzlerce ressamın eserlerini inceler ondan sonra gerçekten bana ait tabloları yaparım. Yüz tane ressamın binleri bulan tablolarını inceledikten sonra, eğer esinlenme yeteneğim varsa , ortaya yepyeni bir anlayış veya akım sunarım.

Yalnız resim sanatında değil.Yazarlıkta da, müzisyenlikte de, şairlikte de benzer stratejiyi uygularım. Esinlenmem bitince , evet bitince diyorum, o zaman benim ben olduğumu anlar ve sanatıma başlarım.Yine tekrarlamak isterim, esinlenme yeteneğini yoksa, esinlendiğinizin farkına varamazsınız.

Günün sözü : Esinlen fakat kopya etme.

 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..