Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '09

 
Kategori
Haber
 

Eşit askerlik

Eşit askerlik
 

..yemin töreni...


"Herkes eşit süre askerlik yapacak" haberini okudum. Okuyunca, babamla benim eski sistem , kitap gibi olan don lastiğiyle bağlı nüfus cüzdanlarımızı bulup baktım.

Babamınkinde "ekmek karnesi verildi" falan yazıyordu. Askerlik bölümünde, telsizci onbaşı . Duhul tarihi: 11.5.946 - Terhis tarihi 11.5.949. Benimkinde ise, Topçu Ateş İdare Uzmanı, Duhul: 1.11.1974 - Terhis tarihi: 1.7.1976 yazıyor.

Şu anda askerlik 15 ay. Üniversiteyi bitirip, yedeksubay yerine er olarak yaparsan, izin de kullanmazsan 5 ay sonra vatani görev bitiyor.

Yeni yönteme göre yedeksubaylık kalkacak ve herkes 12 ay askerliği er olarak yapacak. Yani profesyonel bir yapılanmaya geçiş başlıyor.

MHP li milletvekili, önce "bedelli askerlik" önergesi verdi, sonra başkanının isteğiyle geri çekti.

Bence böyle radikal değişimlerde hesap kitap iyi yapılmalı.

Benim iki mahdum da kısmetse bu yıl üniversiteyi bitirecek. 5 ay yapıp gelen arkadaşları var, daha yeni. Bizimkiler bir yıl yapacak. Boş gezenin boş kalfası olsalar iyi de..

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..