Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Eski Aydın Milletvekili M.Kemal Yılmaz'ı kaybettik

Eski Aydın Milletvekili M.Kemal Yılmaz'ı kaybettik
 

Eski Aydın Milletvekili M.Kemal Yılmaz ( 1921- 10 Mart 2013 )


Yaklaşık iki yıldır rahatsız olan M. Kemal YILMAZ, 10 Mart 2013 Pazar günü memleketi olan Umurlu’da vefat etti. Mustafa Kemal YILMAZ, 1921 doğumlu olup, Koçarlı ilçesinin Cincin köyünde doğmuştu. Öğretmendi, şair ve yazardı. 1965–1973 yılları arasında iki dönem CHP ‘den Aydın Milletvekili olarak TBMM’de görev  almıştı. Aktif ve çalışkan bir parlamenterdi… İlk ve orta dereceli okullarda öğretmenlik, okul müdürlüğü, Ortaöğretim Genel Müdürü, İngiltere’de, Fransa’da Ataşelik ve Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde Bakanlık Başmüfettişliği gibi önemli görevlerde bulunmuştu… Mesleğinin yanı sıra şiir, öykü, deneme, araştırma,inceleme,  eleştiri, folklor üzerine  edebi makaleler ve tarih gibi konularda birçok yayınlanmış kitapları  ve makaleleri  vardır... İlerlemiş yaşına rağmen yorulmadan, usanmadan kültür hizmetlerine devam ediyordu. Bir çok konuşmalarında "yazmak yaşamaktır,. söz uçar , yazı kalır " diyordu...

Yayınlanmış kitaplarından bazıları: Toprak Soyu, Denizin Getirdiği Ölü Asker, Umurlu Çiçekleri ( Üç demet Şiir ),  Umurlu’dan Çıktık Yola, Atatürk Umurlu’da, Umurlu’da Bir Zeytin Ağacı, Aman Analar Ağlamasın, Yaban Ellerde Kalanlar ve en son eseri Ben Meclisteyken gibi yayımlanmış kitapları vardı. Bu satırların yazarı olarak ( Abdülkadir Güler ) O'nun hayat hikâyesini  “Hayatı ve Eserleriyle Umurlu’dan M. Kemal Yılmaz “ ( 3. baskı 2012 ) adıyla bir kitapta toplamıştım.  Yaklaşık bir hafta önce özel bir arabayla kendi memleketi olan Umurlu’ya gelmişti.

09 Mart 2013 günü Köşk’te Uğur Restorant’ta Aydınlı Şairler, Yazarlar Sökeli Şairler ve Yazarlarla yakın akrabalarıyla buluştuk.Yemekte Söke Şair ve yazarlar Derneği başkanı  Tülay Satarköylü, gazeteci Ali Sarayköylü, O.Hasan Bıldırki, Aşır Tunca, Metin Akdeniz,bu satırların yazarı  Abdülkadir Güler,  Aydın Şairler ve Yazarlar Derneği  başkanı Şükrü Öksüz, Mehmet Orhan, Güner Dokuyucu, Naim Özdamar, Savaş Sarıkaya, Ünver Pazarlı, Umurlu'dan  M.Kemal Yılmaz'ın  kız kardeşi sabihanım efendi, yeni Güven Yılmaz, yakın akrabalarından emekli öğretmen Kadir Çetinkaya, yeğeni,Aydınlı öykü   yazarı Mahmut Özay'ın  yeğenleri  ve  yakın akrabaları hazır bulundular...Sayın M.Kemal  YILMAZ'IN kalbi ne denli temizdi...Sanki bu bir VEDA ve ALLAH'A ısmarlarık  yemeği idi...ve öyle oldu...

Sayın Yılmaz'ın aklı yerindeydi. Haberi garsonlara sesleriyordu: " Konuklarımıza bol bol ikram yapınız , bunlar benim  can dostlarım ve konuklarımdır " diyordu. Sanki bizimle vedalaşıyordu.... Birlikte yemek yedik, şiirler okudular, okuduk,  anılarından örnekler verdiler. .  Arkadaşlara  “buraya sizlerle vedalaşmaya geldim. Bana hakkınızı helal ediniz, hepinizi çok seviyorum “diyordu. 

10 Mart 2013 sabahı yakınlarından acı bir haber geldi… . M. Kemal YILMAZ’ın vefat ettiğini söylediler.Elbette bu acı bir haberdi...  Eski Aydın Milletvekili M. Kemal YILMAZ’ın Türk kültürüne ve Türk eğitimine maddi ve manevi birçok hizmetleri vardı. Dolu dolu yaşadı…Hakkında kitabını yazdığım günlerde  "Kadirciğim , bana hakkınızı helal ediniz " diyordu...Ben de hakkımı   annesinin öz sütü gibi helal  ediyorum. ..Buna herkes şahit olsun diyorum... Vefatı büyük bir kayıptır… Allah’tan gani gani  rahmet diliyor,  dost ve yakınlarının başı sağ olsun….Hepimizin başı sağ olsun…

Mekanı cennet olsun diyorum...Ben şahsen bir yakın dostumu kaybetmenin acısını  yaşıyorum. Yüce mevlam sabırlar versin diyorum ...O'nu hiç bir zaman unutmayacağız...Şiirleriyle, eserleriylei ve örnek adamlığıyla her zaman gönlümüzde ve aramızda yaşayacaktır...Tekar  nurlar ( ışıklar ) içinde yatsın...

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..