Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '08

 
Kategori
Güncel
 

Eski bayramlar

Merhaba,

Ben 1964 doğumluyum. Yani anlatacağım bayram hikayeleri size çok eski gelmeyebilir....Eğer eski yazılarımı okuduysanız yazmıştım Bursa'lıyım. Eski bayramlarda en güzel kıyafetlerimizi giyer bayramın birinci günü önce kabristanı ziyeret ederdik. Mevsim çiçekleriyle....

Daha sonra anneannemde yemek yenir, ki genellikle işkembe çorbası, mumbar ve börek...Daha sonra babam arka odada bir süre uyur ve gitmemiz gereken dostlara gidilirdi.O kişilerin çok büyük bölümü maalesef artık yok...

En çok Şefik Bey Amca'lara gitmeyi severdim. Hem bize ve bana çok içten davranırlardı hem de bayramlarda ipek mendil verirlerdi...Babamın babası olan dedem büyük bir olaymış gibi bu gününün yüz lirasına karşılık gelen bir parayı bana verirdi...

Daha sonra gidilen kişilerde günde iki defa ülke hızlı bir şekilde kurtarılırdı...O zaman döviz böyle yanınızda taşıyabildiğiniz bir para değildi...Ülkeye döviz getirmek için var gücüyle ihracat yapmak isteyen kişiler de çok zorlanarak bunu başarırlardı. Hatırlıyorum cebinde veya evinde 200-300 dolar, mark bulundu diye insanlar ağır ceza mahkemelerinde yargılanırdı. Özal'ı da anmış olduk bu arada...

Bilmemkimler geçen bayram geldiler onlara mutlaka gitmemeiz lazım diye söze başlardı annem.

Mutlaka ziyaretin karşılığı verilirdi...

Sağlıklı, iyi bayramlar dileğiyle.

Selamlar

gökalpini
 
Toplam blog
: 41
: 1131
Kayıt tarihi
: 24.08.08
 
 

Makina mühendisiyim ve 1988 yılından beri İ.M.K.B.de bazen pofesyonel bazen amatör olarak igileniyor..