Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '12

 
Kategori
Anılar
 

Eski bir Malatya Türküsü.'Leblebi koydum tasa'

Eski bir Malatya Türküsü.'Leblebi koydum tasa'
 

Burcu Göker, Günsü Yılma, Metin Karkın Hoca 21 mayıs Malatya Üniversitesi konser öncesi


21 Mayıs 2010 günü Malatya İnönü Üniversitesinde gerçekleşecek keman konseri öncesi olan bir olay beni çok etkiledi. Onu anlatmadan geçemeyeceğim. O gün geceki konser öncesi Üniversitede Güzel Sanatlar Fakültesine bağlı Devlet Konservatuarına Bölüm başkanı Prof.Kadir Karkın ve Doç.Metin Karkın beyleri ziyarete gitmiştik. O sabah tanıştığımız Günsü kızımız da bize rehberlik yapıyordu.

Metin Hoca sohbet sırasında yeni bir bestesi olduğunu ve eğer Burcu bir gün bir konserinde bunu repertuarına eklerse çok mutlu olacağını belirtti.Burcu hemen niye bu gece çalmayayım dedi.Metin hoca birden şaşırdı.Genelde sanatçılar konser repertuarlarına aylar öncesinden planlar ve bis parçaları da dahil olmak üzere son anda bir değişiklik yapmazlar. Ama bu durum Burcu Göker için geçerli değildi. Zira Burcu konser sırasında bile repertuarını değiştirebilen, yeni parçalar ekleyen bir sanatçı. Çok geniş bir repertuara sahip olan Burcu ve Eric 'in bir aylık turne sırasında her konserde ayrı program yorumlayabildiklerini sanırım daha önceki yazılarımda bahsetmiştim.

Burcu Metin hocanın bestesini akşam ki konserde programa alabileceğini söyleyince Metin Bey''in Üniversitedeki küçücük odasında hummalı bir çalışma başladı. Burcu, Günsu, Metin hoca bilgisayardan parçayı indirip basarken Eric de bir yandan odadaki piyanonun başına geçmiş parçayı çalışmaya başlamıştı bile. Akşama bir kaç saat vardı ve eseri çalışma şansları yoktu. Sanırım sahnede ilk defa çalarken deşifre edeceklerdi. Ben şaşkınlık içinde odada bir kenarda oturmuş ve bu muhteşem koşuşturmayı seyrediyordum. İşte dedim kabiliyet ve sanatçılık bu olsa gerek.

Bana uzun ,onlara kısa gelen bu koşuşturmanın ardından akşamki eser hazırdı.Bu arada akşam için bis parçası olarak gene Metin hocanın keman ve piyanoya uyarladığı bir Malatya türküsünü seçen Burcu onun notalarını da hazırlamıştı.

Hepimizin çok iyi bildiği bu türkü' Leblebi Koydum Tasa 'adlı çok eski bir Malatya türküsü idi. Geceki konseri ve özellikle en son da çalınması planlanan bu türkünün dinleyicideki yankılarını çok merak etmeye başlamıştım.

O gün Üniversitenin o küçük odasında ünlü düşünür Goethe'nin bir sözü aklıma geldi. 'Kişi bir şeye kendini tamamen adarsa Tanrı da harekete geçer' diyordu Goethe. Sanatçıların yaptıkları işe ne kadar kendilerini adadıklarını ve bunun sonuçlarını o gün bir kez daha iyi anlamıştım.

Gece konser çok güzel olacaktı anlaşılan. Beni konser konusunda en çok endişelendiren aynı saatlerde Üniversite Kampüs Meydanında gene Üniversite Şenlikleri kapsamında yapılacak olan Yonca Lodi konseri idi. Üniversite öğrencilerinin Türkçe Pop Müziğine daha ilgili olacağını ve Burcu Göker keman konseri yerine Yonca Lodi konserini tercih edebilecekleri ve dolayısı ile Burcu Göker konserine yeterli dinleyici gelemeyeceği düşüncesini kafamdan atmak istiyordum.

21 Mayıs 2010 gecesi Malatya İnönü Üniversitesi konserini ve yankılarını bir sonraki yazımda yazacağım.

  

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..