Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Eski eşim benimle evlenmek istiyor, kızım da babasını özlüyor, ne yapmalıyım

hortogludorduncubakis@gmail.com

Eski eşim benimle evlenmek istiyor, kızım da babasını özlüyor, ne yapmalıyım

“Eski eşimle 5 yıl evli kaldık. Beni aldatmasına ve zaman zaman uyguladığı hakaret ve şiddete rağmen, onu çok sevdiğim için ayrılmak istemedim. Ayrıca kızım da o zamanlar çok küçüktü.

Ancak baskılarına dayanamayarak açtığı davayı kabul etmek zorunda kaldım.

Eski eşim, benden boşanır boşanmaz, birlikte olduğu kadınla evlendi.

Mahkemenin takdir ettiği nafakaları da zamanında ödemediği için büyük sıkıntılar yaşadık. Kızımı da yanıma alarak ev temizliklerine gittim.

Sonra babamdan kalan daireye yerleşip kiradan kurtulunca biraz rahat ettik.

Aradan 6 yıl kadar bir zaman geçti. Eski eşim bundan 2 ay önce beni arayarak, benimle görüşmek istediğini söyledi. Ben de ‘kızımla ilgili görüşeceğini’ düşünerek kabul ettim.

Evliliğimiz boyunca yapmadığı bir şey yaparak elinde bir demet çiçekle geldi.

Bana çok nazik davrandı. ‘Hatalarımdan ders aldım. Senin değerini de anladım. Eşimden de bana yaptıkları, nedeniyle boşandım. Seninle yeniden evlenmek istiyorum,’ dedi.

Merak ettiğimden ‘Eşin sana neler yaptı?’ diye sordum.

‘Bunu sana anlatamam. Ama sana yaptıklarımı çektim. Senin ne acılar yaşadığını daha iyi anladım,’ dedi.

Evlenme teklifini hemen reddettim. ‘Bizi zor durumda bırakıp gittin. Bu iş bitmiştir,’ dedim. Çok kızdı.

‘Ben bunu senin ve kızımız için istiyorum. Kızımızın babası ve annesiyle birlikte büyümesini istemiyor musun?’ dedi.

Bu durumu, şimdi 10 yaşında olan kızımla paylaştım. O da ‘Anneciğim sen bilirsin. Ben elbette babamı isterim,’ dedi.

O akşam bana sürekli babasıyla ilgili sorular sordu. ‘Eğer yeniden evlenirseniz, babam arabasıyla beni okula bırakır mı? Birlikte piknik yapar mıyız? Okuldaki gösterime gelir mi?’ diye sorması içime işledi.

Ertesi akşam odasına girdiğimde, bizim eski resimlerimize bakarken, uyuyup kaldığını gördüm.

O güne kadar kızını bile doğru düzgün aramazken, şimdi hem kızını hem beni her gün arıyor. Bu hafta sonu kızını bir alışveriş merkezine götürüp istediği her şeyi almış.

Son aradığında, ‘Evlenmeyi kabul etmezsen kızımın velayetini senden alacağım,’ dedi.

Doğrusunu isterseniz eski eşimi halen seviyorum. Ama ne yazık ki değiştiğine inanamıyorum. Sizce ne yapmalıyım?”

Öncelikle şunu belirtmeliyim. Evet, eşiniz, velayetin değiştirilip, kendisine verilmesi için dava açabilir. Ama bu davayı kazanma şansı yok gibi görünüyor.

Çünkü kızınız sizin yanınızda mutlu… Velayet davalarında çocuğun geleceği sağlığı ve mutluluğu dikkate alınır.

Ama yeniden evlenip evlenmemeniz tamamen kişisel bir karardır. Siz bu kararı verirken çok iyi düşünmelisiniz.

Gerçekten aynı sorunları yaşamayacağınıza ve eşinizin değiştiğine inanıyorsanız, özellikle kızınız için yeniden evlenebilirsiniz.

Çünkü çocukların en büyük istediği anne ve babalarıyla birlikte yaşamaktır.

Herkes hata yapabilir, önemli olan hatalardan ders almasını bilmektir.

Değerli okurlarım görüş ve düşüncelerinizi yukarıda belirttiğim mail adresine bekliyorum.

Mutlu ve sağlıklı kalın

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..