Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '10

 
Kategori
Deneme
 

Eski palto

Eski palto
 

Kolları çekmiş, bileklerim açıkta kalıyor. Sol bileğimde eski bir yar(a) izi. Bakışıyoruz… Yara izi bana bakıyor ben yara izine bakıyorum. Yara izlerimi sen kapatırsın sanmıştım. Oysa yara benim iz benim..

Çekiyorum paltomun kollarını. Kolu çekiyorum omuz açılıyor. Kapatıyorum bileğimdeki yara izini yüreğimdeki açılıyor. Tüylenmiş eski paltom. Makasla tek tek temizlemeye çalışıyorum tüyleri. Makasın ucu takılıyor, kesiliyor etek ucundaki , kırmızı su damlası çiçek. Belli ki akıp gidecek.

Ayrılığın makası, alsın diye eskimiş aşkın tüylerini, vuruyorum kalbime, kesiyorum acılarımı. En son sana takılıyor ayrılığın ucu. Kırmızı kan damlası aşk. Belli ki oda akıp gidecek, akıp geçecek…

Yakasını ters yüz etsem bu paltomun, giyilecek hale gelir mi acaba? Dışı içe, içi dışa çeviriyorum. İç rengini korumuş pırıl pırıl, dışın rengi solmuş. Uymuyor renkler, uymuyor iç dışa dış içe.

İçimde, birlikte yaşanılanların renkliliği, dışımda çok uzakta oluşunun solgunluğu. Uzakta oluşun eskitmiş dışımı. Ama fark ediyorum uzakta oluşunun acısı da eskimiş, acım solmuş. Uymuyor içim dışıma, dışım içime. İçim renkli dışım solgun. Kendimi ters yüz etmek iğreti duruyor. Gülen gözlerimde hüzün… İğreti duruyor yaşım başıma…

Astarı yüzünden pahalı bir paltoymuş galiba bu palto. Yüz eskimiş, astar sağlam kalmış. Astar hem içi korumuş, hem dışın düzgün durmasını sağlamış. Önce yüzler mi eskir her zaman?

Sahi eski sevgili , senin yüzün nasıl eskidi ? Ben mi eskittim yüzünü, baka baka. Sen mi eskittin yüzünü saklayarak. Gözümün , gönlümün ışığını bir deniz kasabasında öylece bırakarak, yüzünün tozlanmasına mı neden oldun? Ters yüz ediyorum içimdeki seni, dışımdaki bana uydurmaya çalışıyorum. Olmuyor. Dışım yenilenmiş sensizliğe, içimdeki senlilik yenilmiş, yenilenememiş.. Ben istemesem de sen eskimişsin. Hani ‘’şimdi yeni şeyler söylemek lazım’’ diyor ya Mevlâna. Evet şimdi yeni şeyler söyleyip, yeni aşklar bulmak lazım. Eskileri toplayıp , atmak lazım, yakmak lazım. Geri dönüşümü olmayan aşkları tümden yok saymak lazım. Hiç yaşamamış gibi…

Bu palto artık eskiciye de verilmez ki. Orasını uzatayım, burasını kısaltayım , şurasını düzelteyim derken, palto paltoluktan çıktı.

Bu aşkı alacak eskici yok ki! Orasına tutunayım, burasını anımsayayım, şurasını paylaşayım derken aşk, aşk olmaktan çıkmış.

Şimdi yeniden aşık olmak lazım…

Leylim 29.08.2010

 
Toplam blog
: 105
: 670
Kayıt tarihi
: 18.10.07
 
 

Karlı bir kış günü, yaşam denilen bu yola düşmüşüm. Yürümüş yürümüş de bir arpa boyu yol alamamış..