Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '13

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Eski Sevgilinizi yeniden kazanabilir misiniz?

Eski Sevgilinizi yeniden kazanabilir misiniz?
 

Soru :  Geçen gün eski kız arkadaşıma rastladım ve birlikte olduğumuz dönemde olduğundan bile güzeldi. Anlaşarak ayrıldığımız için aramızda gerginlik de yoktu. Bana birlikte bir kahve içmek isteyip istemediğimi sordu ben de kabul ettim. Görüşmediğimiz süre boyunca neler yaptığımızı anlattık, eski hikayelere güldük ve genel olarak güzel vakit geçirdik.

Şu anda bir erkek arkadaşı yokmuş. Benim de iki yıllık bir ilişkim yeni bitti. Ona yeniden görüşmek istediğimi söyledim ve o da kabul etti. Beni sadece bir arkadaş olarak gördüğünü hissettim (belki ben de onu öyle görüyorum, şu anda emin değilim). Hiç ayrıldıktan sonra yeniden birlikte olmaya başlayan çiftlere rastladınız mı? Onu geri kazanmaya çalışmıyorum, sadece uzun bir sure ayrı kalan çiftlerin yeniden bir araya geldiklerini görüp görmediğinizi merak ettim. Eğer yeniden birlikte olacaklarsa bunu nasıl anlayabiliriz?

Aşk Doktoru’nun Cevabı : EVET, ayrıldıktan sonra biraraya gelen birçok çift gördüm. Aslına bakarsanız uzun bir ayrılık döneminden sonra yeniden biraraya gelen boşanmış yüzlerce çift bile gördüm. Ama aynı zamanda tekrar birlikte olamayan yüzlerce çift de gördüm.

Her ilişki ve her çift birbirinden farklıdır. Bazı ilişkilerin temeli sağlamdır bazıları ise sadece takılmaktan ibarettir. Bazı ilişkilerde yalnızca varsayımlar, birbirine ihtiyaç duymak ya da stres varken bazı harika ilişkiler de basit yanlış anlaşılmalar ya da iletişim sorunları nedeniyle bitmiştir.

Yıllar boyunca yaptığım gözlemler sonucunda bir çiftin ayrıldıktan sonra yeniden biraraya gelebileceklerine dair aşağıdaki belirtileri gözlemledim;

1.  İlişkinin Süresi

Zaman içerisinde kurulmuş güçlü bağlar nedeniyle daha uzun sure birlikte olmuş çiftlerin yeniden biraraya gelme ihtimalleri çok daha yüksektir.

Eğer her iki taraf da sevgilisini arkadaşlarına ve ailelerine tanıştırmış ve ilişkileri onaylanmışsa arkadaş ve aile çevresinin birleşme yönünde baskısı avantajdır. Tabii tam tersi de olabilir.

3.  Ayrılma Nedeni

İşte bu önemli bir noktadır. Ayrılığa neden olan sebeplerden bazılarını halletmek mümkünken bazılarından geri dönülmesi neredeyse imkansızdır. Mesela artık birbirini çekici bulmamak, ilişkinin başlı başına bir hata olduğunu düşünmek, diğer kişinin doğru kişi olmadığını hissetmek ya da yaşam tarzları ve amaçlarındaki büyük farklar geri dönüşü zorlaştırır.

4. Ayrılma Şekli

Dostça ya da anlaşarak ayrılmış olan çiftlerin büyük kavgalar ya da olaylar sonucunda ayrılmış olanlara göre ayrıldıktan sonra görüşme ihtimalleri daha yüksektir. Bu çiftler ayrıca birlikte geçirilmiş güzel günleri daha çok hatırlar ve ilişkilerini kurtartmak için yapabilecekleri başka şeyler olur olmadığını da düşünürler. Bu da yeniden deneme konusunda bu çiftleri daha istekli hale getirebilir.

5.  Ayrılık Sonrası Taraflardaki Değişimler

Taraflardan biri ya da her ikisi birden yeniden başlandığında ilişkinin daha farklı/iyi olacağına inanmıyorsa geri dönmek için bir neden görmeyecektir.

6. Taraflardan Birinin Ya Da Her İkisinin De Birlikte Olduğu Başka Kişiler Olup Olmadığı

Eğer eski sevgilinizin hayatında bir başkası varsa sizinle yeniden birlikte olmak için fazla acele etmeyecektir çünkü diğer ilişkinin ona daha cazip şeyler sunup sunamayacağını görmek isteyecektir. Burada en kritik olan şey sizin yeni sevgilisinden çok daha fazla şey vaad etmenizdir.

7. Tarafların İlişkiye Verdikleri Öncelik/Önem

Genellikle biten ilişkilerden sonra taraflar alakalarını başka konulara yöneltebilirler; kişisel gelişim, hobileri, sosyalleşme vs. Bazen eski sevgiliniz bunlarla çok meşgul olduğunda dikkatini yeniden kendi üzerinize çekmek için daha fazla çaba harcamanız gerekebilir.

8. Eski Sevgiliyi Geri Kazanmaya Çalışırken Yapılanlar

Some things people do to try to get their ex back actually make it impossible to get an ex back. They either confirm what the ex does not want about you or brings out the worst in you that your ex did not even know existed. Bazen kişilerin eski sevgililerini geri kazanmak için yaptıkları ne yazık ki bu amaçlarının gerçekleşmesini imkansızlaştırır. Hatta öyle ki eski sevgilinin istemediği ne varsa yaparlar. Böyle durumlarda eski sevgili sizin varolduğunuzu bile unutmak isteyebilir. Eski sevgilinizi geri kazanmaya çalışırken düşülen hatalar ile alakalı bir yazı için tıklayın.

9. Mesafe

Uzak şehirlerde ya da ülkelerde yaşayan sevgilililerin yeniden biraraya gelmesi ihtimali biraz daha düşüktür. Aynı zamanda “beyaz bir sayfa açmak” için uzaklık olumlu bir şekilde de kullanılabilir.

10. Belirsizliği Yönetebilme Yeteneği

Belirsiz, ucu açık konuşmalar, kafa karıştırıcı sinyaller ve sürekli değişen pozisyonlar insanları o kadar strese sokar ki bir anda tam tersi hareket etmeye başlayabilirler. Önsezileri kuvvetli çiftler eski sevgililerinden gelen sinyalleri yorumlamada ve işleri istedikleri gibi sürdürmede daha başarılıdırlar. 

 
Toplam blog
: 32
: 27118
Kayıt tarihi
: 02.12.11
 
 

“Le Bruyere, bir yerlerde, ‘yalnız olmamak gibi büyük bir mutsuzluk!’ der. Kendi kendilerine katl..