Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '08

 
Kategori
Anılar
 

Eskici

Eskici
 

Çağla çoban çeşmesi,çağla ki duyulmasın yalnızlığın sesi...


Eskiciler geçerdi yollardan….Eskiler alırım …

Eskiler alırım diye bağıra bağıra…

Yaramazlık yapma derdi annem...

Eskiciye satarım seni...

Çocukluk ya, korkardım ben de…

Annem beni eskiciye satacak diye…

Suyuna dar gelen kaplar gibi yüreğim…

Hemen taşıverir…Durur mu uslu uslu?

Yaramazlık!

Nasıl vazgeçerim yaramazlıktan…

Ben vazgeçsem, o beni bırakmaz…

Tertemiz giyinir, sokağa çıkarım,

Ya su dolu bir çukurun içine batarım,

Çoraplarım Islanır,

Ya duvara tırmanırken pantolonumun dizlerimi yırtarım...

Ödüm kopar eskici geçecek yoldan diye...

Hoşaf yapar annem, balkona koyar, soğusun diye…

Ben gider tencerenin içine dalarım…

Anlaşılır suçum şekerli çoraplardan…

Ödüm Kopar…Eyvah! Eyvah!

Şimdi eskici yoldan geçerse ne yaparım…

Adım çocuk….Akla hayale sığar mı yaptıklarım?

Kendimce başka çocuklara annelik yapar,

Pişmemiş kuru fasulye yuttururum onlara…

Ye bakıyım..Ye çabuk …Vitaminli bunlar…

Yutmazsan fena yaparım…

Akşama Hepsinin karnı ağrır…

Komşular şikayete gelir Zahide’ye…

Zahide Suskun..Çocuk bu ne yapayım?

Eyvah!!! Eskici geçerse şimdi, ben ne yaparım?

Daha neler neler var, eskiciye satılmamı gerektiren...

Ama satmadı beni eskiciye Zahide...

Kendisi eskidi, duyguları eskidi, ömrü eskidi de

Satmadı beni eskiciye.

Kendine aldı, yüreğine sattı,

Kendisiymiş aslında eskici diye bana anlattığı.

Kendisiymiş meğer.

Çocuk yüreğim bunu ancak O eskiyince anladı..

Çocukluk işte..

Eskici bizim eskici, O’nu eskiten yine biz…

Yürekler eskimiş, duygular eskimiş,

Ömürler eskimiş…

Var mı oralarda bir vefalı eskici...

Alsa dostluğumu eski bu diye alsa...

Alsa da dostluğumu tek kendine saklasa...

Alsa da değişmese dünyanın bin puluna...

Eskiler alsa, eskiler satsa…

Dokunmasa dostluğuma…Dokunmasa anılarıma...

Lillo

 
Toplam blog
: 97
: 531
Kayıt tarihi
: 10.04.08
 
 

Öğreneceği çok şey olan bir öğretmenim.... ..