Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '16

 
Kategori
İnançlar
Okunma Sayısı
1010
 

Eskiden her yer evliya doluydu, ne oldu bu erenlere yahu!

Eskiden her yer evliya doluydu, ne oldu bu erenlere yahu!
 

Sizler ermişlere nasıl bakıyorsunuz bilmiyorum, ben anlamadan bakıyorum; çünkü gerçekten anlamıyorum, ermek nedir ya! Normal bir insanın sahip olmadığı özelliklere sahip olacaklar. Yaratılıştan mı? Hayır, takva ile. Böyle iman itikat ile Allah’ın peygamberin vasıfları (keramet gösterme) elde edilebiliyorsa iyi valla! Benim bildiğim imanın itikadın ne olursa olsun görevini yapmış yaparsın. Kim kimi kandırıyor ya üç dua fazla okudum diye peygamber gibi oldum denir mi?

Neredeler şimdi? Öldüler. Evliya ölür müymüş? O yüce kerametlerini yine göstersinler. Evliya bu, mezarda bile evliyadır. Elbette topluma mal olmuş şu anda bile manevi kişilikleri yaşayan Mevlana, Hacı Bektaşi Veli, Yunus Emre gibi gönül erenlerini ayrı tutuyoruz. Onlar evliya olmasalar da yaşadıkları çağa ışık tutmuş, toplumu birleştirmiş, insanlık tarlasına sevgi ekmiş önemli zatlardır. Bizim kastımız o çağlarda yaratılan ermiş derviş enflasyonudur.

Ne kadar çok evliya vardı, şimdi hiç yok. Başında sarık, çenesinde sakal, elinde tespih al sana evliya. O zaman niye o kadar evliya vardı, şimdi niye hiç yok.  İnsanlarımın evliya denilen bu kimselere saygılarına saygı duyuyorum, herkes de düşüncesinde serbest; ama bu evliya meselesi bana doğru gibi gelmiyor.

Canım gerçekten evliyalık diye bir şey varsa şimdi de olsun. O zamankiler mübarekti de biz şeytanın neslinden miyiz? Hiç mi yok içimizde saf, günahsız, tertemiz… Gizli evliya. Kimde ne olduğunu bilemezmişiz. Niye gizli ki? O zaman niye gizli değildi. Arkasına üç kişi katan evliyayım diye yürüyordu.   

İnsanlar uyandı. Mantıksız olduğunu gördüler. Evliyalık bitti.

Bana delil lazım. Ben bu evliya denilenlerin hiçbirinin kerametini görmedim, niye inanayım ki… Ona bakarsan benim büyük dedem de evliyaymış. Adam Hızır Aleyhi selam ile Karadeniz’de denizin üzerinde yürüyormuş. Kara görününce evecenleşmiş. Hızır “Patladın mı be adam” demiş. Ve dedemin adı “Patlak” kalmış. Bu, soyumuzun adı. Sivas Tokat vilayetlerinde binlerce bu soydan insan var.

Şimdi ben buna inanayım mı? Böyle şey olur mu ya! Sen peygamber misin yoksa hâşâ Allah mı? Denizin üzerinde nasıl yürünür! En önemli konu da böyle zatlar dün vardı bugün niye yok? Vardı yoktu diye çok tereddüt ediyorsan günaha girmeyecek Allah bilir diyeceksin.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kerim Bey, yaşadığı zamana ışık tutanlara gönül erenleri demişsiniz, bu noktada da Mevlana, Hacı Bektaşi Veli, Yunus Emre gibi gönül erenlerini ayrı tutmuşsunuz, iyi de etmişsiniz. Çünkü onların yaşadığı zaman belli olduğu gibi, kişilikleri ve eserleri de bellidir. Fakat son zaman evliyalarının yanlış anlamadıysam Gizil evliya olduklarından, ya da öyle takdim edildiklerinden söz etmişsin. Bu da gayet doğal, Yakınçağ’ın çoğu evliyası gizildir, bazı filozof düşünürleri bir yana bırakırsak. Bu durumda zamanla bize yansımaları da Gizil evliya olacaktır, öyle değil mi? Gönül erenleri insanlığı evrensel düşünceleriyle anlamaya çalışmışlar; ama her çağda bolca bulunan Gizil evliyalar da insanlığı bir bunalımdan bir diğer bunalıma sürüklemişlerdir. Belki Yakınçağ evliyalığı hurafeyle eşdeğer görmüş, onun evliyası yoktur diyeceksin. Ama öyle değil, insanlık zaman içinde nice evliyalık kalıbı üretmiştir. Bazı evliyaların menşei din, bazılarının da pozitivist bilimdir. Görüşmek üzere.

Rıza Üsküdar 
 29.02.2016 8:14
Cevap :
Bu çok geniş güzel yorumda yazıma katılmamışsınız ama önemli şeyler söylemişsiniz.  01.03.2016 19:50
 

Bence çoğu zaman olduğu gibi yine yanılmışsın. Eskiden her yer evliya dolu değildi, aksine tek tük evliya vardı ve onların üfürükleri dillerden düşmezdi. Şimdilerde şeyini sallasan bir değil birkaç evliyaya çarpar. Sadece şu bizim MB köyüne bak kaç tane evliya var. İpini koyan evliya olmadı mı? Baksana sen evliyasın, ben evliyayım diğer bütün evliyaları sayamam ama sadece kadın evliyaları saymaya kalksam bu yorum sayfası yetmez. Sana bir evliya atasözü söyleyeyim: Evliya ol ama evliyalardan da uzak dur. Bu günlük hakkını doldurdun, başka yazını okumam artık

Matilla 
 29.02.2016 7:44
Cevap :
Evliyanın yazısını okumuyorlar ya! Çarpar inşallah!Onca emek verdim, Kırkların cemine girdim. Bitli sakallı dervişin sakalını taradım.Cübbeliye cübbe aldım. Yine okunmadı yazım. Deyom ki Mustafa hani zati evliya torunuyum ya (dedem denizin üzerinde gezmiş) şu yazımı okumayanları bir üflesem mi hahahaha  01.03.2016 18:47
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4654
Toplam yorum
: 12575
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 672
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster