Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '06

 
Kategori
Eğitim
 

Eskiden talebe vardı, şimdi öğrenci...!

Eskiden talebe vardı, şimdi öğrenci...!
 

Okulların açılmasıyla tekrar anne babaların koşuşturması başladı. Herşey biricik evlatlarının daha güzel bir geleceğe ve hayata sahip olabilmesi için. Dönüp eğitim sistemimize bakıldığı zamanda elde oturmuş ve çocuklarımızı geleceğe güvenle hazırlayacak bir yapılanmada şu ana kadar net gözükmüyor. Kendi lise yıllarımı da dün gibi hatırlıyorum, bir sene yabancı dil dersi kaldırıldı, diğer sene tekrar geri geldi. O günden bugüne dünya çok değişti ama bizim eğitimimizdeki sorunlar çok da fazla değişmedi.

Eğitim sistemimizdeki bu eksikleri herkes konuşup dile getiriyor. Umarım tüm bu çabalar en azından torunlarımızı bir yerlere götürür. Bu konuşmaların birinde ismini şu an hatırlayamadığım bir konuşmacının dört-dörtlük bir tespiti vardı. Aynen şöyle diyordu:

"....

Eskiden talebe vardı, talebe talep eden kişidir, sorar, nedenini araştırır. Neye neden inandığını bilmek ister. Şimdi ise öğrenci var, işi sadece öğrenmektir. Ne verilirse onu alır..

....

"

Bu abimizin okul sıralarında geçen yıllarını pek bilemiyorum. Ancak benim de çarkından geçtiğim ve şu anda geçerliliğini koruyan mevcut sistemde gerçekten araştırmaya, sorgulamaya dayanan bir anlayış yok. Herhangi bir kuramın veya kuralın doğruluğunu sorgulayarak sonuca gittiğimizi, bu kuralın nasıl oluştuğunu irdelediğimizi hiç hatırlamıyorum. Herşey bize hazır verilirdi, kural budur bunu bilin yeter, nasıl çıktığı, nasıl ispatlandığı o kadar da önemli değildir. Bu yüzden değil midir, öğretmen sınıfta çözdüğü soruların benzerlerini sorduğunda sınıf uçar, biraz farklı bir açıdan soru sorduğunda çoğunluk yerde gezerdi.

Talebe kavramının yokolması gündelik hayatımıza da nüfuz etmiştir. Okul döneminde küçük beyinlere sokulamayan veya sokulmayan istenmeyen sorgulayıcı, araştırmacı eğitim anlayışı herşeyi olduğu gibi kabul eden, çabuk boyun eğen, söylenene razı olan insanları yani bizleri ortaya çıkarmıştır. Gün gelir abimizin dediği gibi yine talep eden torunlarımız olur umarız. Ancak bu nesillerle bu ulus tekrar hakettiği ve layık olduğu yerlere varabilir.

Hoşcakalın...

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..