Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '09

 
Kategori
Geri Dönüşüm
 

Eskilere özlem

Eskilere özlem
 

İlk aldığım kaseti hatırlıyorum da.. Çocuktum. Babamla tutmuştuk pasajın yolunu… Kardeşime ve bana istediğimiz kasetleri alacaktı. O kadar özeldi ki benim için o kaset. Nasıl sevinmiştim.. Benim için özeldir hala saklarım.. O zamanlar walkmenler vardı. Sonra teknoloji okadar sardı ki hayatlarımızı.. DVD-VCD, bilgisayar artık kaset dinleme dönemi rafa kaldırılmıştı.. Artık istediğin sanatçının bütün albümlerini flash diskte saklayabiliyordun.. Artık bilgisayarda e-kitap indirip okunuyordu.. Ne kadar sıkıcı.. Ben kitap almak istediğimde kitabevlerini dolaşmayı seviyorum, rafların arasından alıp sayfalara dokunmayı seviyorum.. İlk sayfadaki basım bilgilerini okumayı seviyorum. Aslında bütün bunlar hayatı daha kolay hale getiriyor gibi görünse de alışkanlıklarımızın çoğunu siliyor, yok ediyor.. Bugün kasetlerimi sakladığım dolabımdan çıkarttım.. Ve ne kadar zaman olmuştu müzik setinin sihirli play tuşuna basmayalı. Ne kadar özlemişim. Sonra düşündüm de. Hayatlarımız ne kadar birbirine benzemeye başladı farkında mısınız? Herkesin elinde flash diskler.. Tek tıklamayla bütün şarkılar elinde… Tek tıklamayla bütün bilgiler karşında. Kütüphaneye gidip araştırmaya gerek yok nede olsa kolay erişebilmek varken.. Hazır olan herşeyi seviyoruz.. Sıkıldığımı farkettim.. Bugün yeni bir şey çıkıyor.. Çoğu kişi onu alabilmek için birsürü çaba sarfediyor.. Birazcık gösteride var işin içinde. Onda olan bende de olmalı mutlaka düşüncesi sarmış durumda zihinleri.. Birbirimize benzemek için o kadar çaba harcıyoruz ki.. Her gün yeni bir teknoloji ürünüyle karşılaşmak artık şaşırtmıyor. Sanırım herşeyi çabuk tüketmeye alıştık. Değerini bilemiyoruz çok şeyin. Eskileri özlüyorum.. Bunu birkez daha anladım bugün.. 10- 15 yıl öncesine döndüm elimdeki kasete bakarken.. Eski dostlukları da özlüyorum. Rafa kaldırılan ne varsa çıkarmalıyım bugün.. Beni üzenleri, acı izler bırakanları atmalı, ama keşke diye hatırladıklarımında tozunu almalıyım… Tekrar’dan buluşabilmek ne güzel.. Bana değer katan ne varsa.. Monoton ve aynı şeylerden uzak, Kişisel çıkar peşinde olan dostluk kalıbı içinde ama hiç o kalıba oturamayan , yada anlamını bilemeyen o kavramın… Üzen ne varsa kaldırmak yerine çöp kutusuna… Geri dönüşümü olmayan kutuya gönderiyorum….

 
Toplam blog
: 125
: 885
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

Tıbbi sekreterim aynı zamanda edebiyatla meşgulüm ..