Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Eskisi mi yenisi mi?

xEskiden büyüyünce ne olacaksın diye sorduklarında dansöz olacağım derdim. Oynamaya o zamandan meraklıyım. Hadi kızım oyna da teyzeler görsün derlerdi, sonra da büyüme dönemine gelince öyle çok oynama, hanım hanımcık davran aile kızı olduğun belli olsun diyorlar. Gerçi ben şanslılar arasındayım benim ailem böyle hiç demedi ama diyen aileleri tanıyorum. Ama şimdi ise kızım oynasana içine kapanık oturma diyorlar. Bu fikrin değiştiğine sevindim. Ama bazı duygularımızı kaybettik onlar beni çok üzüyor. Eskiler anlatır ya eskiden şöyleydi diye ama o kadar çok eskiye gitmeye bile gerek yok bundan bir 10 sene önce bile her şey çok farklıydı. Mesela saygı vardı herkes bir birini tanıyordu. İçtenlik vardı bir yerde bir şey pişirilirse hemen komşuya da yollanırdı. Mesela bayramları hatırlıyorum da bayramlıklarımla yatardım bundan 10 sene önce böyleydi ama şimdi bayramlığın bile hiçbir anlamı kalmadı her zaman yeniler alınıyor onun için bayramlığın bile önemi yok sabahtan kalkardık arkadaşları da alır hiç bilmediğim mahallelere bile gider şeker toplardık, çikolata ve para verirlerse deymeyin keyfimize, oturur sonra şekerlerimi sayardık. Çocukluk işte bize o zamanlar çok zevkli çok mutlu gelirdi belki dünyaların servetini önümüze serseler bile bizim için önemli olmazdı. Ama ya şimdi aynı apartmandasın ama bir birinizi bile tanımıyorsunuz. Asansörde bile karşılaşmamak istiyor göz göze bile gelmiyorsunuz. Birde bir şey pişirdiğinde bir götürün bakalım kesinlikle çöpe dökerler. Çünkü sizi tanımıyorlar içine bir şey atarsınız devir kötü diye lafa başlanır. Tabii hiç iyi insanlar yok demek değil bu ama geneli böyle oldu bu apartman kültürünün eskiden gece kondu deniyordu ama mahalle kültürü vardı. Herkes bir birini tanırdı saygı vardı mutluluk vardı ya şimdi onların hiç biri yok yine yaşlılar annemler, babamlar devam ettiriyor birazda olsa, ya bizim nesil onlar ne olacak, bizden sonrakiler, onları düşünmek bile istemiyorum. Ama bazen soruyorum kendime yeni kültür mü? iyi yoksa eskisi mi? Sizi bilmem ama bana göre eskisi çok daha iyiydi.

 
Toplam blog
: 10
: 944
Kayıt tarihi
: 21.10.08
 
 

Ben 1982 İstanbul doğumluyum. Muhasebeciyim. Hayatı seviyorum ve sevdiklerimi paylaşıyorum. ..