Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Eşleştirme programı

Eşleştirme programı
 

Bu yıl kadınlar gününde çok özel bir çiçek aldım. Kimden mi?


ODTÜ’nün uygulamakta olduğu mezun-öğrenci eşleştirme programına 2 yıl önce başvurdum. Programın amacı mezunların hayat tecrübelerini henüz okuyanlara aktarıp, onlara yol gösterme, danışmanlık ve bir tür koçluk yapmalarını sağlamak. Mezunlar Derneği hemen beni tanışma toplantısına çağırdı, büyük bir heyecanla gittim, acaba benim öğrencim kimdi çok merak ediyordum. Genişçe bir salonda öğrenciler ve mezunlar bir daire şeklinde oturarak kendimizi tek tek tanıttık. Geçtiğim yollardan geçmiş/geçecek, yurtta kalan, okuduğum bölümde okuyan pırıl pırıl, incecik, simsiyah saçlı, biraz çekingence bir genç kızla tanıştırdılar beni . Çok kolay kaynaştık, abla-kardeş, anne-kız gibi olduk.


Beraber geçirdiğimiz zamanlar çok olamasa da, karşılıklı çok yoğun bir nesillerarası alışveriş yaşadık. Ona ev özlemini biraz unutturacak ev yemekleri yaptım, tv izledik, sinemaya gittik, bol bol sohbet ettik. Bu sohbetlerde bumerang gibi geçmişe gidip geldim. Destek olmaya, yönlerdirmeye çalıştım. Ondan şimdiki ODTÜ yü, şimdiki nesili çok daha yakından tanıma fırsatına sahip oldum.

Kadınlar gününde benim konuğumdu, çok güzel buketlerle geldi kapıma, gülen yüzü ve gözleriyle. Oğlum Onat’la da birbirlerini iyi anlıyorlar, bitimsiz sohbetler yapıyorlar, ev birden cıvıl cıvıl oluyor. İlk kez bana ısrarla 2. çocuk yapmalısın diyenlere hak vermeye başladım.

Geçen dönem Erasmus değişim programıyla Hollanda Tilburg Üniversite’sinde okudu. Daha üniversite döneminde yurtdışı deneyimi yaşamasının kişiliğini zenginleştireceğini biliyordum. Döndüğünde ondaki değişim, gözle görülür bir şekilde farkediliyordu. Daha kültürlü, çekingenliği gitmiş, bakış açısı genişlemiş, daha büyümüştü. Duygu bu sene mezun oluyor ve hayata atılacak pek yakında. Bağımızı hiçbir zaman koparmak istemiyor ve ona olan desteğimi her zaman sürdürmek istiyorum. Çok başarılı olacağından da hiç kuşku duymuyorum.


Bana "sizi anlattığımda arkadaşlarım beni kıskanıyorlar, ne kadar hoş danışmanın var diyorlar" demesi bile yetiyordu. Eşleştirme programından yeni öğrencilerle tanışmaya devam edeceğim, ama Duygu'nun yeri ilk göz ağrım olarak hep ayrı kalacak.



09.03.2008,Ankara

 
Toplam blog
: 144
: 1429
Kayıt tarihi
: 12.09.07
 
 

ODTÜ İşletme mezunuyum, felsefe bölümünde master eğitimi aldım, uzun yıllar bankacılık ve finansm..