Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '13

 
Kategori
Şiir
 

Esmeralda

Esmeralda
 

aşkı yine teğet geçmişiz, bu hava da nefes almak ilk önceliğimiz...


*Esmeralda; şiir başlığı çekici olsun diye öylesine seçilmiş naif* bir takma  isimdir. Görsel internettendir. Adı Esmeralda olan hiç kimse beni arayıp teselli etmesin... 
*Naif; son zamanlarda şiirlerde çok kullanılan bi kelime olup benimde olsun istedim...
Şiirle kalın.
 

esmeralda;

korkma!
seni deşifre etmeyeceğim
terketmiş gibi bu şehri
öyle ürkek, öyle uzak durma,
üşüyorsan
ceketimi al... demiyeceğim.
üşüyorsan ama
tenimi al
öyle terket bu şiiri...
 
faili meşhur bir cinayet öyküsü anlatacağım sana
dinlemek mecburi değil,
inlemekte... rahatla, esmeralda...
 
aromalı sayfalara şiir yazmanın
ve geçeceğin yollara pusu kurmanın
moda olduğu yıllardı ve romantizm 
tedavülden kaldırılmamıştı daha.
biber gazı henüz, hayali bir şehit efsaneydi 
"bunu geri alıyorum esmeralda
faili sıradan cinayetlerden bahsetmeyecektim
kayıtlardan düşülsün... arz ederim..."
 
hikayenin sonunda
bana tavsiyede bulunacaksan; unutma!
ateş düştüğü yeri yakar
bu yüzden esmeralda
konuşacaksan empatinin sınırlarını zorla
ya da sus... sonsuza kadar...
 
sana gönderemediğim mektuplar biriktiriyordum
kelimeleri okşayıp, sivriltip bir mektupta
harakiriye hazırlınayordum
"sen olmazsan yaşayamam" yazmıştım mesela
kendimce masum duygularımla...
sonra ölüm ve masumiyeti sığdıramadım yan yana
o mektup oracıkta mahkûm oldu yastık altıma...
 
bir başkasında 
güzelliğini anlatmıştım
niyagara şelalesinden, nil nehrinden,
dünyanın en güzeli olduğundan filan...
benzetmelerin tek düze olduğunu anladığım an
o mektubu da mübbet  rafla cezalandırmıştım...
 
sonra sana olan aşkımın
bu dünya dışından
var olan her şeyin üzerinde olduğunu anlatmıştım
gerçekti
korktum ve kendime dedim ki
platonik kal ooolum!
hiç kimsenin, ki o hariç değil
bu aşkı bozmasına izin verme
o mektupta intihar, kaldı çekmecemde.
 
çocuktum daha
çok okuyordum.
kelime dar ağacım arttıkça
mazoşist bir harf grubu  farkettim esmeralda
seni tanıyınca
gizli bir mazoşist olduğumu anladığımı da
anlatmıştım birmektupta
kendimi aşağılıyordum
o da kaldı yanı başımda
halbuki ben aşağılık yanlarımı da seviyordum.
 
senin geçtiğin yollar
buram buram aşk kokuyordu
ağaçlar, çiçekler ve küçük esnaf
buram buram aşka bürünüyordu.
aşkın kokusunu anlattım sana
resimlerini yaptım
avm'ler yoktu daha
ağaç katliamına da gerek duyulmuyordu
"bunu da geri alıyorum..."
neyse
kokuyu izah edemedim
resimleri yeterli renklendiremedim
o mektubu da yargısız israf ettim..
 
herkesin kalbi yumruğu kadarmış
bu benzetme hiçte sıradan değil
seni her gördüğümde
o yumruğu göğsümde hissetim
acıyla barışık yalan değil...
ve korka korka, utana sıkıla
gözlerinin içine baka baka
senle dolu hayaller kura kura
çocukluğum öldü esmeralda...
sıradan bir öykü değil...
 
seni suçlayan bir mektupta yazmıştım
hiç bir şeyden haberin yoktu oysa
en fazla odama yanlışlıkla giren
bi kelebek kadar suclayabilirdim seni 
gerçeği kendime saklayıp
bu mektubu da esir ettim tozlara...
 
içimdeki çocuğun
faili meşhur katilisin esmeralda
bir mektupta
bir çocuk intihar etti
azmettiricisin...
hiç bilmeyeceksin...
 
prosayko
 
 
 
Toplam blog
: 47
: 341
Kayıt tarihi
: 16.11.09
 
 

Affınıza sığınarak sadece "prosayko" olarak bilinmek istiyorum. İnsanlık tarihinin en eski me..