Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '09

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Estetik cerrahlar neden çirkin olur?

Estetik cerrahlar neden çirkin olur?
 

Diyelim ki estetik yaptırmaya karar verdiniz ve doktor seçmeniz gerekiyor. Genelde televizyonlara çıkan popüler cerrahlara baktığımızda fiziksel olarak normalin altında bir görünüşleri olduğu hiç dikkatinizi çekmedi mi? Bunu şu açıdan söylüyorum, her insanın bir mesleği vardır ve o mesleğin ana misyonu ne ise onu en iyi şekilde icra etmelidir değil mi? Örneğin birisi manken ise herhalde belli fiziki ölçülere sahip olmalıdır veya bankacı iseniz analitik zekanız iyi olmalı ve de takım elbise giyerek ciddi bir görüntü vermelisiniz ya da öğretmen dediğin örnek olma çabası içindedir. Bunlar doğru veya yanlış tartışılabilir ama sadece şunu merak ediyorum. Koskoca burnu olan, ağzı burnu yamuk ve prezantabl bir görünümü olmayan birisi nasıl iyi bir estetik cerrahı olabilir? Kelin merhemi olsa kendi başına sürmez mi? Ben nasıl güveneceğim şimdi bu doktora?

Ya da şöyle düşünelim, çok ünlü estetik cerrahlar dış görünümlerine dikkat etmez ama yaptığı işler ortadadır, yani iyi işler çıkarıyordur. O zaman da şunu sormadan edemiyorum: “Madem bu kadar insanı güzelleştirdin, biraz da neden kendi suratına bakma gereği duymadın be doktorcum?”. Kimse yanlış anlamasın, “insanları dış görünüşüyle değerlendiren bir şımarıksın” da demesin bana. Beni o şekilde algılayan çok çünkü burada.

İkinci örnek: Modacılara bakın, herkesi enfes giydiren hatunlar sıradan bir kot pantolon üstüne süklüm püklüm bir tişört insan içine çıkıyorlar. Saç baş dağınık, gözlerin altı şişmiş son kreasyonundan bahsediyorlar. Yahu hiç mi tarzın yok, hiç mi güzel giyinmek istemezsin. Ben bu işten bir şey anladıysam Arap olayım.

Bence yaptığınız meslek ne ise onu herkesten önce kendi üzerinizde göstermek hem iş ahlakıdır, hem de profesyonelliktir. Ama nedense bizde buna dikkat edilmiyor anlaşılan.

Haa bilmediğim bir şey varsa, söyleyin de öğrenelim yani.

 
Toplam blog
: 102
: 1607
Kayıt tarihi
: 26.08.08
 
 

1980 İzmir doğumluyum. Kendimi bildim bileli gözlem ve yorum yapmayı çok seviyorum. Genelde hayatı h..