Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '10

 
Kategori
Siyaset
 

Et ve pankart

Et ve pankart
 

Sahnenin ortasına çömelmiş oturmuş bizim Karagöz, kendi kendine söylenmektedir :

Karagöz: -"Aman! Amannn... Amanın da amann!!! Şu sandık ne yaman?! Geleydi de bir cömcöm sakal, sivri külah, ince tel ses de, bitseydi şu sessizliğin karnındaki gürültü. Offff! Oyyyy!!! yâr aman, amannn!"

Yüksek sesle söylenen türküye benzer bu kalın perdeden seslenişi duyan Hacivat, yerinde durur mu? Bir çırpıda, koşa koşa, nefes nefese sahneye geliverir.

Karagöz:-"Hopp!!! Hoppp!!!! Bu ne yahu? Sandığa koşan Gandi yüzlü Hacicavcav, alooo! Dur hele yahu! Ne bu? Az soluklan mübârekk!"

Hacivat, derin derin nefes alır ve Karagöz'e dönerek:

Hacivat:-"Aman Karagöz'üm, beni çağırıyorsun sandım. Acil bir durum var sandım. Koşum onaydı."

Karagöz:-"A benim parmak ucum, a benim tel sesim Cavcavım, çil çil altınlar mı? Ben de boşum. Nerde, hani? Yoksa, gemiciklerin mi yanaştı senin limana, haydi öyleyse gidelim, vira Bismillâh! Durmayalım yahu!"

Hacivat:-"Aman Karagöz'üm çil çil değil, acil, acil!!!"

Karagöz:-"Yahu Hacivat'ım onu desene. "Acil eylem planı" diye bi şey duymuştum. O mu dediğin?"

Hacivat:-"Tamam işte o. Veya ona benzer bir husus işte Karagöz'üm"

Karagöz:-"Bak Cavcav, attırma sigortamı gene! Huu Suss! Hu - sus diyorsun, susmayacağım ulen, susmayacağım. Her nereye gidersen git, ya senden evvel, ya da sen varken pankartlar asacam. Her bi haltını, ne yaptın, ne yapamadıysan aynen millete duyuracağım."

Hacivat:-"Aman Karagöz'üm. Ben sana sus demedim ki. Pankart asma mı? Ha evet, anladım. Dün Aydın'da MHP ve Vali, sonra Antalya'da Akaydın ve Belediye, daha sonra Elmadağ'da miting ve havuzlu villa, bugün de Zonguldak'ta, onu mu ifade etmek istiyorsun?"

Karagöz:-"Bak benim gandi şapkalım, bak benim Avcı bakışlım. Silahdaroğluysa adamın aklına gelmiş vermiş silahı seninkine, o da, poz veriyor "avcıyım" diye. yav karnım yarılana kadar güldüm be cavcav. Ecevit kendisine hiç KARAOĞLAN dmedi. Onu Halk dedi. Ama senin ki ne duyarsa hoooop cumburlop orada yaf... Biri YİĞİTOĞlan DEMİŞ, Konuşmasında BEN YİĞİTOĞLANım diyor... Hehehehe... yaf yapma bebek konuşması mı bunlar? Böyle giderse, Bu pankartlardan birisini de ben asacam senin geçeceğin yere. Hem sonra var ya, sen "ifade" dedin değil mi?"

Hacivat:_"Evet, ifade, kendini ifade etme dedim"

Karagöz:-"Onu sen var git özel yekiliye anlat cömcöm sakallım. Çaprazına alsın senin ifadeni. Balbay' dan almadığı gibi"

Hacivat:_"İlâhi Karagöz'üm her sözümden bir siyaset çıkarıyorsun"

Karagöz-"Be hınzır, be etbalık ellim, be Hacicavcavım, siyatik et, siyah et veya kemiksiz et. Ete hasret kalı bizim bebeler yaf. Alla Alla... Hayretsin valla... Kes oradan bi but yağsız tarafından o zaman!"

Hacivat:-"Karagözüm sana da kelam etmeye korkuyor insan."

Karagöz:-"Selam et o yeter. Kelem pazarda. Cüzdan elemli be Cavcav. Kelem-melem alamıyoruz. Ramazan geldi çarşı pazar ateş pahası. Milleti düşünen yok. Sahi cavcavım, Gaziantep'te kömür dağıtanlar, bizim eve de uğrasa diyorum."

Hacivat:_"O niye o? Sizin ev niye?"

Karagöz:_"Öllüğün körü be ev sahibi dudaklı Hacicavcavım. Kirayı ödeyemedim üç aydır. Buzdolabı veya kömür yerine bize de para bırakamazlar mı sanki?"

Hacivat:-"İlâhi Karagöz'üm öyle şey mi olur?'"

Karagöz:-"kafamın tasını attırma Cavcav. Neden olmasın. Sen ver bakalım parayı, olmam mı diyecek?"

Hacivat:-"Memura zam, emekliye de geliyormuş, duydun mu?"

Karagöz:-"Duydum duydum! Gelmezse ben sana sorarım?!"

Hacivat:-"Ne soracaksan şimdi sor Karagöz'üm"

Karagöz:-"Öyle miiii? Hemen soruyrum şimdi. " der ve ekler:

-"Al sana! Al sana!!! Alll!! Bu da sana zam işte!" der tek vuruşta yıkar Hacivat'ı sahnenin ortasına ve oradan kaçar Karagöz...

Biraz sonra, her tarafı ağrılar içinde Hacivat uzandığı yerden kalkar...

Hacivat:-"Uyyyy!!! Karagözüm uyyyy!!! Bi türlü anlaşamadım senle nedense? Yıktın perdeyi eyledin viran, varayım sav-yarcı bir dosta haber vereyim hemannnn" der ve perde iner, sahne kapanır.

*

Bir başka Karagöz hacivat'ta buluşmak umuduyla...

 
Toplam blog
: 14
: 1455
Kayıt tarihi
: 05.07.08
 
 

15 Ocak 1952 Ankara/Elmadağ doğumlu. Emekli Makina Mühendisi, şair, yazar. Halen Antalya' da ikame..