Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Et yiyen biri hayvanları seviyorum diyemez

Et yiyen biri hayvanları seviyorum diyemez
 

Gerçi vejetaryen hayvan sever demek değil; eti sevmiyordur mesela. Ama ne olursa olsun et yiyen biri (bu balık da olabilir) hayvanları seviyorum diyemez. Ben kendimi de katarak konuşuyorum ve bilmiyorum sırf hayvanları sevdiği için vejetaryen olan(et yemeyen) var mı ama bu konuda hiç samimi değiliz.

Bunu samimi olarak düşünüyorsak artık bir karar vermemiz gerekiyor. Sağlıkçılar et yemek zorundayız diyorlar. Her şeyden önce Allah bunu kesin diye koç yollamış ama ne bileyim bu konuda kafalarda çok büyük soru işaretleri var.

“Böyle düşünüyorsan sen yeme, kimseye de karışma” denilir ya hem et yiyip hem de hayvanları seviyorum demek bana hiç samimi gelmiyor. Hayvan severler köpeği öldürdü diye suç duyurusunda bulunuyor sonra pirzola yemeye gidiyorlar. Bu ne şimdi!

Hayvanları koruyanlar da öyle. Bir köpeğe kendi yavrusu gibi bakıyor, ama lokantada kuzu döneri yiyor. Köpek hayvan, kuzu hayvan değil mi? Hem öldürmekle kesmek arasında ne fark var; kesmek öldürmek değil mi?

Ben hayvanları seviyorum diyemiyorum; çünkü et yiyorum. Hayvanlara gösterilen ilginin tamamı sahte. Böyle sevgi olmaz. Eti yenmediği için kediyi köpeği koru, eti yendiği için ineği, kuzuyu kes ye! Ya hayvan sevgisini yasaklayacağız ya da hayvanları kesmeyi.

Hayvanların kesilip yenmesini mantıklı bulmuyorum. Yüzyılların alışkanlığı. Bu konuda fikirlerimiz netleşmiş değil. Sağlık açısından et yememizin gerekliliği konusunda tam bir bilgimiz yok. Üstelik ister inanalım ister inanmayalım, kurban konusunda hayvanların kesilip yenebileceği ilahi meşruatından da ister istemez etkileniyoruz.

Ama aklım hayvanların kesilip yenmemesi gerektiğini söylüyor. Allah’tan kendim kesmiyorum (hayatımda bir defa bir koyun kurban kestim) yoksa kendimi katil gibi hissedeceğim. Bunlar bir yana kesip etini yiyeceği kuzuyu sevdiğini söyleyen kimsenin samimiyetsizliği beni deli ediyor.

Bu konuda bir karmaşa var… Hem hayvanları çok sevdiğimizi söylüyoruz hem de kesip etini yiyoruz. Böyle şey olmaz ki… Hayvan severler, hayvanları sevenler, koruyanlar, dernekler birlikler kurarak bu konuda çalışanlar(Haytap) bütün bunların bu konudaki fikri düzeyleri nedir bilmiyorum ama eğer gerçekten hayvanların da bizim gibi yaşamaya hakları olduğunu düşünüyorsak artık bir karar vermemiz lazım.

Hayvanların kesilmemesi gerektiğini düşünüyorsak kurbancılar, sağlıkçılar bizi etkilememeli. Ben et yemediğimiz zaman sağlığımızın bozulacağından emin değilim. Kesip yemediğimiz zaman bu kadar hayvanı ne yapacağız. Bu sektör çöker. Çöksün. Koyun kuzu anlamsız hale gelir. Niye ki… Seversin, kırlarını güzelleştirir. Köpeği seviyorsun ya! Bütün bunlar bir yana yaşaması gerekiyorsa yaşar. Kesip yediğimize göre hayvanların hayatı diye bir şey olamaz. Kuzuyu, tavuğu kesiyorsan kediyi köpeği sevemezsin, öyle bedava sevgi yok!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..