Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
6698
 

Etkili öğretmenlerin dokuz alışkanlığı

Etkili öğretmenlerin dokuz alışkanlığı
 

Bu blog ile beraber eğitim dünyası ile ilgili yazılara başlıyorum. Eğitim, etkin öğretim, eğitim liderliği, yeni eğitim paradigmaları, geleceğin eğitim modelleri, etkin okul yönetimi, stratejik eğitim yönetimi gibi konularda ufuk turuna hazır mısınız? Önce etkili öğretmenin vasıflarından ve etkin eğitimin boyutlarından bahsedelim.

ETKİN EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN DOKUZ BOYUTU

1) KALİTE VE DİSİPLİN: Toplam Kalite, Karakter Eğitimi, Sınıf Yönetimi, Eğitim Dönemi Planlama, Sürekli İyileştirme, Düzen ve Disiplin, öğrenciye sorumluluk şuuru, irade ve disiplin aşılama

2) REHBERLİK: Rehberlik, Öğrencilerle İlişkiler, Psikolojik Danışmanlık, Öğretmen Veli Diyaloğu, Öğrencilerin problemlerini çözme, onlara yol gösterme, sevgi, iletişim kalitesi, velilerle ilişkiler, aile ile iletişim

3) MOTİVASYON VE BAŞARI: Öğrenci Motivasyonu, Akademik Başarıları ve Sınav Başarısı, NLP, Hedef verme, not verme sistemi, motivasyonu canlı tutma, ödüllendirme, teşvik etme

4) ETİK VE İNSANİ DEĞERLER: Öğrencilere insani değerleri kazandırma, etik, ahlak, erdem, yardımseverlik, derinlik, sanat ve kültür, incelik, sevgi

5) MÜFREDAT VE DERS İŞLENİŞİ: Öğretmenin uzmanlığı, Müfredat Yönetimi, Ders İçerik Planlaması, Program Tasarım, Geliştirme ve Değerlendirme, Etkin Ders işleme teknikleri, Stratejik Bilgi Yönetimi, Knowhow, Entellektüel Sermaye

6) DÜŞÜNME VE ÖĞRENME BECERİLERİ: Öğrencilerin farklı düşünme becerilerini kazanmaları, Öğrenme ve Öğretim teknikleri, sistemci düşünme, kreatif düşünme, stratejik düşünme, analitik düşünme, eleştirel düşünme, çoklu zeka, farklılıkları teşvik etme

7) YENİLİKÇİLİK VE GELİŞİM: Öğretmenin kişisel ve mesleki gelişimi, sürekli öğrenmesi, yetkinlik gelişimi, Yenilikçiliği, ARGE çalışmaları, Eğitimde Yeni Trendler, Yeni Metodolojiler, değişim ve gelişim, Beyin Fırtınası, Paradigma Değişimi, Think Tank

8) ADALET VE SAYGI: Sınıfa hakim olma, öğrencilere adaletli davranma, liderlik yeteneği,
Otorite sağlama, etkileme, takipçilik, İnisiyatif alma, saygı uyandırma, problemler ile başedebilme, krizleri yönetebilme

9) GÜVEN VE KATILIMCILIK: Öğrencilerin katılımcılığını arttırma, takım çalışması yeteneklerini arttırma, öğrenciler arasında uyum sağlama, sınıfta güven havası hakim kılma, öğrencilere güven verme, diyalog kurma

ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN DOKUZ ALIŞKANLIĞI

1) Sınıfta öğrencilerine karakteriyle ve ideal davranışlarıyla örnek olarak düzen, temizlik, kalite, disiplin, irade ve ahlak anlayışını yerleştirir.

2) Öğrencilerinin her birinin rehberliği ile, gelişimi ile, ailesiyle, problemleriyle, dersleriyle özel olarak ilgilenir, onları birebir dinler ve onlara şefkatle yardım eder.

3) Sınıfa heyecan ve pozitif enerji yayarak öğrencilerin motivasyonunu en üst düzeye çıkarır ve her öğrencinin içindeki potansiyeli ve cevheri keşfetmesi için onları teşvik eder, cesaretlendirir.

4) Sıradışı yöntemler kullanarak, etkileşimi ve katılımı teşvik ederek, ezberciliğe savaş açarak öğrencilerin aktif ve derinlemesine öğrenmelerini, kreatif düşünebilmelerini sağlar.

5) Sürekli okuyarak, araştırarak, öğrenerek ve kendini yenileyerek ders içerik planlarını geliştirir, konuları detaylarla zenginleştirir, yeni bilgiler üretir ve müfredatı güncelleştirir.

6) Öğrencilere düşündürücü sorularla, gözlem ve tartışma yöntemleriyle sistemci düşünmeyi, analitik düşünceyi, sorgulamayı ve yorumlamayı öğretir.

7) Eğitim dünyasındaki yenilikleri ve teknolojiyi takip ederek, farklı öğretim tekniklerini birarada kullanarak öğrencilerin bilgiyi keşfetmelerini sağlar, yenilikçi ve icatçı düşünmelerini teşvik eder.

8) Davranışlarıyla sınıfta hayranlık ve saygı uyandırır, öğrencilere söz dinletir ve adalet ilkesiyle davranır, sınıfa hakimdir, istenmeyen davranışları etkin şekilde uyarır ve önler.

9) Öğrencilere takım ruhunu, karşılıklı saygı, sevgi ve hoşgörüyü, toplumsal sorumluluk bilincini aşılar ve öğrencilerin aileleriyle diyaloğa ve güvene dayalı uzun vadeli ilişkiler geliştirir.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

artık. Bu insanları düzen böyle yapıyor mantığıda beni tatmin etmiyor. Bunun faturasını 36 tane ilkokul talebesine ödetmek zorunda değil hiçkimse. Söylemek istediğim sizin ideal öğretmen nasıl olur yazınız beni pembe hayallere götürdü sadece. Keşke böyle olsa ama maalesef sadece özel okullarda işliyor bu güzel sistem. Çok acı değilmi

DELİFİŞEK 
 21.02.2007 21:17
Cevap :
Süreyya Hanım, sizi çok iyi anlıyorum. Keşke öğretmenlik mesleğini sadece çok sevenler yapsa. Anlattığınız türden öğretmenler ne yazık ki mesleği lekeliyor ve çocuklarımızı eğitimden soğutuyorlar. Biz de öğretmenlerimize ne yazık ki iyi imkanlar sunamıyoruz Türkiye olarak. Ama sevmeyen bu mesleği yapmamalı. Eğitime kendini adamış eğitim gönüllülerine ihtiyacımız var. Aslında devlette çalışan, çok idealist olan, öğrencilerini çok seven öğretmenlerimiz de var. O öğretmenlerimizin ellerinden öpüyor ve sayılarının artmasını diliyoruz. Umarım okullarımızda artık anlattığınız şeyler yaşanmaz. Umarım okullarımızda korku yerine yeniden sevgi hakim olur. Saygılarımla,  23.02.2007 4:03
 

İstanbul da standartların üstünde bir devlet okuluna oğlumu yazdırdım. Yemekli ve etütlü bir okul. Çalıştığım için oğlumu bu okula vermeyi tercih ettim. Şimdi size neler yaşandığını anlatayım. Çocuklar sabah öğretmenlerini beklerken oturdukları yerde tir tir titriyorlar. Öğretmen acaba bugün sinirlimi gelecek neşelimi gelecek diye. Öğretmen gelir ve maalesef her zamanki bir şekilde stresli. Sabah fırçasını çektikten sonra aşşağılamalarda başlıyor. Sizler gerizekalısınız, sizin beyin hücreleriniz çalışmıyor, aptalsınız siz vesaire vesaire...Çocuklar o kadar korkmuş ki hasta olunca doktora bile gitmek istemiyorlar, derslerimizden geri kalmayalım diye.Çünkü her bir bilgiyi kaçırmak onlara hakaret ve aşağılama olarak geri dönüyor....Ve en acı olan ise siz hiçbir şikayetinizle bu duruma engel olamıyorsunuz. Sudan sebeplerle atılan tokatlardansa hiç bahsetmiyorum. Artık o eski idealist öğretmenlik hakikatten eskide kalmış. Bir iki kişinin kötü olmasıyla bütün öğretmenleri karalamayın mantığı

DELİFİŞEK 
 21.02.2007 21:13
 

Bu çalışmanız bir çok blog yazısına oranla takip edilip okunması gerekenleri kapsıyor. Hem biz eğitimciler hem de iyi bir eğitimcinin vasıflarını bilmek isteyen velilere çok güzel ışık tutacaktır. Elinize, bilginize sağlık. Sevgilerle

Gülün içinden 
 12.02.2007 0:36
Cevap :
Çok teşekkür ederim efendim. Bir nebze faydam olabildiyse ne mutlu bana! Montreal'den ana vatana sevgilerimle.  12.02.2007 12:47
 

Okurken heyecan duydum çünkü uzun yıllardır -özellikle ilkoğretim 1.kademede- sizin mükemmel bir dille özetlediğiniz nitelikleri meslektaşlarımız öğretmenlerle paylaşmaya çalıştım okul psikoloğu ve rehberlik birimi yöneticisi olarak. Umarım özellikle genç eğitimcilerimiz bu ve devamındaki yazılarınızı okurlar.Ben keyifle okumaya devam edeceğim.

nilgun 
 11.02.2007 23:31
Cevap :
Yorumunuz ve değerli katkınız için çok teşekkür ederim Nilgün Hanım. Ufacık bir katkım varsa ne mutlu bana. Eğitim camiasına ve öğretmenlerimize hizmet etmekten onur duyarım. Saygılarımla,  12.02.2007 12:49
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 279
Toplam yorum
: 169
Toplam mesaj
: 78
Ort. okunma sayısı
: 2449
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster