Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
 

Etkili öğretmenlerin dokuz alışkanlığı

Etkili öğretmenlerin dokuz alışkanlığı
 

Bu blog ile beraber eğitim dünyası ile ilgili yazılara başlıyorum. Eğitim, etkin öğretim, eğitim liderliği, yeni eğitim paradigmaları, geleceğin eğitim modelleri, etkin okul yönetimi, stratejik eğitim yönetimi gibi konularda ufuk turuna hazır mısınız? Önce etkili öğretmenin vasıflarından ve etkin eğitimin boyutlarından bahsedelim.

ETKİN EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN DOKUZ BOYUTU

1) KALİTE VE DİSİPLİN: Toplam Kalite, Karakter Eğitimi, Sınıf Yönetimi, Eğitim Dönemi Planlama, Sürekli İyileştirme, Düzen ve Disiplin, öğrenciye sorumluluk şuuru, irade ve disiplin aşılama

2) REHBERLİK: Rehberlik, Öğrencilerle İlişkiler, Psikolojik Danışmanlık, Öğretmen Veli Diyaloğu, Öğrencilerin problemlerini çözme, onlara yol gösterme, sevgi, iletişim kalitesi, velilerle ilişkiler, aile ile iletişim

3) MOTİVASYON VE BAŞARI: Öğrenci Motivasyonu, Akademik Başarıları ve Sınav Başarısı, NLP, Hedef verme, not verme sistemi, motivasyonu canlı tutma, ödüllendirme, teşvik etme

4) ETİK VE İNSANİ DEĞERLER: Öğrencilere insani değerleri kazandırma, etik, ahlak, erdem, yardımseverlik, derinlik, sanat ve kültür, incelik, sevgi

5) MÜFREDAT VE DERS İŞLENİŞİ: Öğretmenin uzmanlığı, Müfredat Yönetimi, Ders İçerik Planlaması, Program Tasarım, Geliştirme ve Değerlendirme, Etkin Ders işleme teknikleri, Stratejik Bilgi Yönetimi, Knowhow, Entellektüel Sermaye

6) DÜŞÜNME VE ÖĞRENME BECERİLERİ: Öğrencilerin farklı düşünme becerilerini kazanmaları, Öğrenme ve Öğretim teknikleri, sistemci düşünme, kreatif düşünme, stratejik düşünme, analitik düşünme, eleştirel düşünme, çoklu zeka, farklılıkları teşvik etme

7) YENİLİKÇİLİK VE GELİŞİM: Öğretmenin kişisel ve mesleki gelişimi, sürekli öğrenmesi, yetkinlik gelişimi, Yenilikçiliği, ARGE çalışmaları, Eğitimde Yeni Trendler, Yeni Metodolojiler, değişim ve gelişim, Beyin Fırtınası, Paradigma Değişimi, Think Tank

8) ADALET VE SAYGI: Sınıfa hakim olma, öğrencilere adaletli davranma, liderlik yeteneği,
Otorite sağlama, etkileme, takipçilik, İnisiyatif alma, saygı uyandırma, problemler ile başedebilme, krizleri yönetebilme

9) GÜVEN VE KATILIMCILIK: Öğrencilerin katılımcılığını arttırma, takım çalışması yeteneklerini arttırma, öğrenciler arasında uyum sağlama, sınıfta güven havası hakim kılma, öğrencilere güven verme, diyalog kurma

ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN DOKUZ ALIŞKANLIĞI

1) Sınıfta öğrencilerine karakteriyle ve ideal davranışlarıyla örnek olarak düzen, temizlik, kalite, disiplin, irade ve ahlak anlayışını yerleştirir.

2) Öğrencilerinin her birinin rehberliği ile, gelişimi ile, ailesiyle, problemleriyle, dersleriyle özel olarak ilgilenir, onları birebir dinler ve onlara şefkatle yardım eder.

3) Sınıfa heyecan ve pozitif enerji yayarak öğrencilerin motivasyonunu en üst düzeye çıkarır ve her öğrencinin içindeki potansiyeli ve cevheri keşfetmesi için onları teşvik eder, cesaretlendirir.

4) Sıradışı yöntemler kullanarak, etkileşimi ve katılımı teşvik ederek, ezberciliğe savaş açarak öğrencilerin aktif ve derinlemesine öğrenmelerini, kreatif düşünebilmelerini sağlar.

5) Sürekli okuyarak, araştırarak, öğrenerek ve kendini yenileyerek ders içerik planlarını geliştirir, konuları detaylarla zenginleştirir, yeni bilgiler üretir ve müfredatı güncelleştirir.

6) Öğrencilere düşündürücü sorularla, gözlem ve tartışma yöntemleriyle sistemci düşünmeyi, analitik düşünceyi, sorgulamayı ve yorumlamayı öğretir.

7) Eğitim dünyasındaki yenilikleri ve teknolojiyi takip ederek, farklı öğretim tekniklerini birarada kullanarak öğrencilerin bilgiyi keşfetmelerini sağlar, yenilikçi ve icatçı düşünmelerini teşvik eder.

8) Davranışlarıyla sınıfta hayranlık ve saygı uyandırır, öğrencilere söz dinletir ve adalet ilkesiyle davranır, sınıfa hakimdir, istenmeyen davranışları etkin şekilde uyarır ve önler.

9) Öğrencilere takım ruhunu, karşılıklı saygı, sevgi ve hoşgörüyü, toplumsal sorumluluk bilincini aşılar ve öğrencilerin aileleriyle diyaloğa ve güvene dayalı uzun vadeli ilişkiler geliştirir.

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..