- Kategori
- İş Yaşamı - Kariyer
Etkili ve verimli Toplantı yapmak
Geçen gün bir firmayı ziyarete gittiğimde duvarda ilginç bir yazı gördüm. Yazı etkin toplantı nasıl yapılırı anlatıyordu. Gerçekten de toplantılarda zaman kullanımı ve verimlilik çok önemli. Ülkemizde ne yazık ki bu konuda çok israf var. Geçen gazetede de yazıyordu, Türkiye enerji verimliliği konusuna eğilse 3 nükleer santral gücündeki enerjiyi tasarruf edebilirmiş. Yani belki de akılcı olsak yeni nükleer santral yapmaya bile gerek kalmayacak. İşte verimliliğin gücü buralarda yatıyor.
Neyse. Aşağıda verimli toplantı nasıl yapılırın cevabı var. Belki bir gün birilerine lazım olur.
Toplantının 10 Kuralı
Ten Commandments for the Meeting
1. Toplantıya vaktinde katılın.
Meet on time
2. Toplantıya hazırlıklı gelin.
Meet prepared
3. Konunun dışına çıkmayın.
Stick to the point
4. Açık ve basit konuşun
Speak clear and simple
5. Diğerlerini dinleyin.
Listen to the others
6. Kendinizi kısaca ifade edin.
Express yourself in short
7. Gereksiz tekrardan kaçının.
Avoid unnecessary repetition
8. Önemli bir karara varmadan bitirmeyin.
Don't stop matter without making a decision
9. Tüm toplantıların bir amacı ve nedeni vardır.
All meetings should have a goal and a purpose
10. Tüm toplantıların bir sonucu olmalıdır.
All meetings should have a conclusion