Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

TULIN CEKMECELIGIL

http://blog.milliyet.com.tr/

20 Mart '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Etli yaprak sarma

Etli yaprak sarma
 

Tokat yaprağı, bölge iklimi ve toprakların özelliğinden dolayı dünyanın en kaliteli yaprağıdır. Sapsarı rengi, inceliği, damarsız oluşu, çabuk pişme özelliği ve lezzeti tarif edilemez.

Ben yapraklarımı iş arkadaşım, sevgili Veysel’den alırım.

Veysel; iyi yürekli, gönlü bol ve nevi şahsına münhasır, memleketine aşık tam bir Tokat’lıdır. O’nun sayesinde nefis sarmalar yapıyorum.

Siz eğer Veysel’i tanımıyorsanız, yine de yaprak alırken, Tokat yaprağı olmasına dikkat edin.

Malzemeler

350 gr. Salamura veya taze Tokat yaprağı

400 gr. Orta yağlı kıyma

1 büyük boy kuru soğan

1 çay bardağı pirinç

Maydanoz

1 yemek kaşığı biber salçası

1 yemek kaşığı domates salçası

1 çay bardağı zeytinyağ (ben bütün yemeklerimde zeytinyağ kullanıyorum. Tercih sizin)

Tuz, karabiber

Sos için

Yoğurt

Sarımsak

Yapraklar salamura ise tuzundan arınması için, sarmadan önce sıcak suda tutun.

Eğer taze yaprak kullanacaksanız kaynar suda 3-4 dakika bekleterek yumuşamasını sağlayın. Süzgeçe alıp suyunu süzdürün.

Soğanı yemeklikten dana ince doğrayın, yıkanmış pirinci, kıymayı, biber ve domates salçalarını, yağ, tuz, karabiber ve ince kıyılmış maydanozu bir kap içinde yoğurun.

Yaprağınız büyükse ikiye bölün çünkü etli yaprak sarması zeytinyağlıya göre daha ufak sarılıyor.

Alışkanlık, ben tahta üzerinde daha rahat sarıyorum. Tahtaya yaydığınız yaprağın bir ucuna hazırladığınız içten koyup, önce kenarlarını kapatın daha sonra yuvarlayın.

Elde ettiğiniz minik sarmaları tencereye düzgünce yerleştirin.

Doğranmış domates veya suda ezilmiş salça sosu ve üzerine çıkacak kadar sıcak su koyun. Pişme esnasında yaprakların açılmaması için ters çevrilmiş bir tabak koymayı unutmayın.

Kısık ateşte 40 dakika kadar pişirin. Suyu azalırsa, sıcak su ilave edebilirsiniz.

Sarımsaklı veya sarımsaksız yoğur ile servis yapın.

Afiyet Olsun arkadaşlar...

http://www.yediklerim-yaptiklarim.blogspot.com

 
Toplam blog
: 82
: 1860
Kayıt tarihi
: 01.03.12
 
 

Ankara doğumluyum. 1987'de evlendim. Bir Oğlum var. Annem çalıştığı için çok küçük yaşlarda mutfa..