Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '09

 
Kategori
Güncel
 

Etnik ayrışma mümkün mü?

Etnik ayrışma mümkün mü?
 

SORGU


Öylesine gezinirken iki adamın fısıldayarak konuştukları takıldı gözüme, duyabileceğim kadar yaklaştım.

Salaş bir kahvehane önünde sigarasının dumanını derin derin çeken 60 yaşlarında, tertemiz ama biraz eskimiş giysili olanı, daha genç ama iyi giyimli olan diğerine, kederli olduğunu ortalığa duyumsatan yüzüyle de sözcüklerini destekleyerek, sürekli anlatıyordu…

- Nasıl ayrışır bu toplum? Kim istiyor ki bunu? Kaçı razı? ‘’Türküm!’’ diyenin de, ‘’Kürdüm!’’ diyenin de kaçı razı? Kaçına sormuşlar?

- …

- Haydi benim ailemi sınıfla bakalım; Osmanlı döneminde bir dedemin babası Rodos’ tan göçle gelmiş, diğeri Mısır’ dan, iki tanesi Toroslar’ ın has yörüğü, benim hanımın bir dedesi Türkçe’ yi bile bilmeyen, katıksız Kürt, birisi Çerkez, ikisi Trakya’ dan göç etmiş ailelerden…

- Yuh!

- … benim oğullarımın etnik kökenini belirle bakalım; dedelerinin nereden geldikleri umurlarında bile değil, bu ülkede okudular, Türk olduklarından öte bir düşünce hiç oluşmamış kafalarında, hepsi iş, aş sahibi, evlenmeye sıra geldi, bakındıkları kızların nereli olacaklarına ilişkin hiç ön fikir sahibi değiller… Nasıl ayrışır bu toplum?

- Hiç kafanı takma abi… Asla ayrışmaz, ayrıştırılamaz…

- Ama bunu yönetenler anlayana dek çok canlar yanacak…

- Yanacak… Haydi girelim kahvehanemize… Yeterince dumanlı hava sahasında kaldık…

Aslında hala içlerindeydi aynı sorgulama, yüzlerindeki sıkıntı dağılmamıştı…

‘’ Herkes SORGUCU oldu bu sıralar… Kendim sorgulamasam, onları dinlesem olacak…’’ diye düşündüm başka konuşanları bulmak için ayrılırken…

 
Toplam blog
: 21
: 571
Kayıt tarihi
: 17.08.09
 
 

Üniversiteyi takiben 35 yıl kamuda yönetici olarak hizmet, ardından emeklilik... Bir büyükşehir b..