Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '08

 
Kategori
Siyaset
 

Etnik köken suçlaması

Etnik köken suçlaması
 

Farklı etnik kökenlerle bağlantısı olan bir insan bundan dolayı utanırsa ne olur? Veya birinin, bir etnik kökeni köklerinde barındırıyor diye, bir başka insanı suçlaması ne anlama gelir? Bana sorarsanız her ikisi de “ırkçılıktır”.

DNA’ larını bir yana bıraktığınızda, milliyet bazen hissetmekle de ilgilidir. Hele bu durum en çok Anadolu topraklarının özelliğine de uymaktadır. Bir köprü özelliği taşıyan Anadolu topraklarında yaşayan kaç kişinin saf Türk, Kürt, Ermeni, Rum, Yahudi , Çerkez olma ihtimali vardır. Avrupa’ya işçi göçünden sonra bu durum iyice karışmış ve harmanlama neredeyse dünyasal olmuştur. Anadolu’da kendini ne hissediyorsan “o”sundur başka bir şey değil.

Türk’üm diyene sen Türk değilsin, Kürt’üm diyene hayır değilsin senin kökünde şunlar var demek doğru mudur? Bence değildir.

Köklerinde var olan çeşitli etnik durumlar nedeniyle birilerine kendini daha yakın hissedebilirsin, ama bu senin kendini tarif ettiğin milliyetten koparmaz, koparıyorsa zaten yapacak bir şey yoktur, gittiğin yerde de mutlu olmazsın, onlar da sana şüpheyle bakarlar.

İnsan olmayı becermek, kolay değil. çünkü henüz evrim tamamlanmadı. Evrim tamamlanmadığı için, yetkin birey oluşmadığı için sığınmacı bir yere ait olmacı insanlar dünyanın tamamını kaplamış durumda ve bu insanlar başkalarının da varlığının değerli olduğunu anlayamazlar. Bu dünyanın her yanında böyledir, bunlar her yanı öylesine kaplamış ve sarmışlardır ki tek doğru olarak kendi tariflerini bilirler.

Ben size etnik kökenini vermeden bir arkadaşımın yanında yaşadığım olayı anlatayım. Arkadaşım benim büromda, sohbet ediyoruz, o sırada ilkokuldan arkadaş olduğum birkaç kişi daha büroma geldiler, laf arasında ilk gelen arkadaşım etnik kökenini belirtti, ilkokul arkadaşlarım aniden “estağfurullah” dediler. Düşünün diğer arkadaşımın yaşadığı durumu. Bir başka etnik kökenden olduğunu söylemek neredeyse kendini aşağılamak anlamına geliyor, ben eşeğim dese biri siz “estağfurullah” dersiniz neredeyse buradaki estağfurullah arkadaşıma söylenenle aynı. İşte evrimleşmemek bu demek.

Ben son günlerde üst düzeyde yapılan bu alt seviye tartışmalarının çok kişinin gözünde değer bulduğunu düşünüyorum, ama insanı değersizleştiren bu değerleri alkışlayanların, insanları sahip oldukları, inançlar, etnik gruplar nedeniyle küçümseyenlerin maalesef insani gelişmeye sekteler vurduğuna inanıyorum.

İnsanları bu değerleri öne çıkararak birbirine düşüren ne varsa geleceğimizi yok ediyorlar bu biline....

Benim kendimi ne hissettiğimi mi soruyorsunuz ben kendimi Türk hissediyorum hepsi bu. İnsana insan olarak bakmayı bilen herkese beynimin ve yüreğimin kapıları açıktır.

 
Toplam blog
: 283
: 1304
Kayıt tarihi
: 04.12.06
 
 

Nükleer fizik doktoru, şiir yazmaya çalışıyor, kalite yönetim sistemleri danışmanı, öykü deneme yaza..