Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '09

 
Kategori
Güncel
 

Eurovision ''Hadise'si''...!

Eurovision ''Hadise'si''...!
 

Sevgili Dostlar;

Yeniyılın ilk saatlerinde, sevgili ve sevimli kızımız 'Hadise', ülkemizi temsil etmek istediği şarkısını seslendirdi. Ulusal kanalımızda... Crazy For You (Düm Tek Tek)... Nerede temsil edecek bizi? Eurovision'da... Efendim; şarkının sözleri İngilizce olduğu için, ilk anda anlayabildiğimiz sözler, 'Düm Tek Tek' idi... Ama; şarkıda neyi anlattığını merak ettik? Ve fakat, sözleri o kadar akıcı geldiği için (Ben kendi adıma konuşuyorum...) bayağı hareketliydi ve anlayamasak da, ''Evet aabi, bu şarkı Eurovision'da iş yapar, kızımızda güzelce bir kızcağız...'' demişdir. Demeyeniniz var mı? Sanmıyorum...!

Efendim; ilk tepkiler olumlu olmasına rağmen, -rağmen diyorum çünkü-, MHP Giresun il Başkanı Sayın İsmail Yılmaz'a göre; şarkıda Türk kültüründen hiçbir iz olmadığına dair, bir tepki geldi. Tepki olacak illaki, zaten hiçbir konuda tepkimizi gösterememekten dolayı, ülke olarak bazı durumlar karşısında, canımızın sıkılmasına topyekün maruz kalıyoruz. Sayın Başkan'ın tepki sözlerine dönecek olursak;

“Şarkıda Türk kültüründen hiçbir iz yoktur. Tamamen erotik figürler ile göbek şov hâkimdir. Şarkı sonunda da şarkıyı söyleyen bayan, kendini iki zenci erkeğin kollarına bırakmaktadır. AKP’ye oy vermiş mütedeyyin kardeşlerimize seslenmek istiyorum. Tamamen Batı taklidi ve inanç kültürümüzle hiçbir alakası olmayan bu parça, nasıl olur da Müslüman Türk milletini ve ülkemizi temsil edebilir?” (Milliyet Ana sayfa'dan) diyerek sözlerini tamamlamış.

Sevgili dostlar ben de; bu iş gerçekten de, Sayın Başkan'ın dediği gibi mi diye, kendime sordum ve şarkının Türkçe anlamını yazmaya karar verdim.

Bebeğim sen benim için mükemmelsin
Cennetten hediyemsin
Bu tüm zamanların en iyi hikayesi
Filmlerdeki gibi buluştuk
Sonsuza kadar süreceğini düşündüm
ve bana yaptığın şey
çok iyi hissettiriyor

Meleğim kalkarım
ve rüyalarımı yaşarım
sonsuza dek
çılgın senin için

kalbimdeki ritmi hissedebiliyor musun
vuruşlar düm tek tekliyor
her zaman dakika yokmuş gibi çıkıyor
geri dönüş yokmuş gibi hissettiriyor
kalbimdeki ritmi hissedebiliyor musun
vuruşlar düm tek tekliyor
her zaman dakika yokmuş gibi çıkıyor
geri dönüş yokmuş gibi hissettiriyor

bebeğim bütün cevapları okudum
egzotik hareketlerindeki
sen tüm zamanların en iyi dansçısısın
kimse senin öptüğün gibi öpemez
senin sanatında olduğu gibi
çok iyi hissettiriyor

Meleğim kalkarım
ve rüyalarımı yaşarım
sonsuza dek
çılgın senin için

Evet; şarkı içerisinde bana erotik gelen tek şey, ''Kimse senin öptüğün gibi öpemez.'' sözleri oldu. Yani; buna da eğer erotik dersek. Ya bizler erotik kelimesinin anlamını bilmiyoruz, ya da öpmenin nasıl bir duygu olduğunu hiç bilememişiz. Gelelim göbek meselesine, sadece Arap kültürünün sahip olduğu oryantal dansı, nasıl oluyorda bu ülkeye mal edilebiliyor ve daha düne kadar, ulusal kanalımızda dahi gösterilmeyen bu dans, artık kabul görürken, sevimli kızımızın göbeği ''Hadise'' yapılabiliyor..!? Bir de; ''Zenci Erkek'' 'Hadise'si' var, Müslüman bir toplum olmamızın bize verdiği en önemli özellik, hoşgörülü ve ayrımcılık yapmayan bir inanca sahip olmak ise, Allahın yaratmış olduğu her çeşit insanı, zencidir, beyazdır, sarıdır... Müslümandır, Hıristiyandır, Musevidir, Buddisttir... diye ayrım yapmak Müslümanlığın gereği midir..!? ''Batı taklidi ve inanç kültürümüzle alakasına'' gelirsek, Hani nerede o Mevlana-i Celaleddin Rumi'nin, dünyaya mal olmuş ''Ne olursan ol, yine gel..!'' sözlerine..!??...

Sevgili dostlar, gelişmiş bir toplum olmak, hoşgörüyle eşdeğer olmuyor mu? Herşeye bir kulp ya da sap takmakla, gelişmiş olma yolunda nasıl ilerleyeceğiz..!? Toplumumuza sahip çıkmak demek, kültürel veya sanatsal olaylarda kendimizi ifade ediş şeklimiz ile olamaz mı..!? Armudun sapı, üzümün çöpü diye diretirsek, dünya üzerindeki yerimizi nasıl muhafaza edebiliriz..!? Herkesin düşüncelerine sonsuz saygı duyuyorum ama, çuvaldızı kendimize batırırken, biraz dikkatli batırmakta fayda var. 'Hadise' sadece, evrenseldir diye düşünmekteyim... (Kendi adıma...)

Herkese sonsuz saygı ve sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 122
: 2970
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Ankara Doğumluyum... Yazı yazmayı, çizmeyi, okumayı, izlemeyi, dinlemeyi, vb...vb... seviyorum. Bodr..