Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '09

 
Kategori
Müzik
 

Eurovision 2010’a kim gidecek? Optimist sağırlar gitsin!

Eurovision 2010’a kim gidecek? Optimist sağırlar gitsin!
 

Eurovision 2010'a Kim gidecek?


Hayal değil, meyal değil, sorgu değil, kurgu değil, tahmin değil; tamamen rica, tamamen arzu, tamamen istek ve hatta gerekirse zorlama içeren bir yazıdır…

***

Madem bu Eurovision’un aslı beste yarışmasıdır; madem bu Eurovision’da şarkı söylemek o kadar da matah değildir; madem bu Eurovision’da şarkı söylerken illa ki koreografi olmak zorunda değildir o zaman Eurovision’a Türkiye adına Optimist Sağırlar katılsın. Bal gibi de yaparlar, reçel gibi de yaparlar...

Hem Hadise’nin basın toplantısında çemkirdiği gibi “şirinlik yetiyorsa biz de çocuk gönderelim” düsturuna da uyar. Ne güzel olur. Hepsi de birbirinden şirin 4 gencimiz...

Evvelce bir yazımda (1) bahsini ettiğim müzik grubu Optimist Sağırlar ile ilgili naçizane fikirlerimi kapsayan bir yazı planlamıştım, Eurovision hadisesi(!) gündemi kaplayınca tornistan ediverdim.

E hazır reytingler tavan yapmışken hayırlı bir işe girişmenin tam vaktidir dedim. Hem Hadise bir daha asla ama asla (never never) katılmam demişken, milletçe Eurovision'un bu kadar içine düşmüşken bu yazının tam yeridir vesselam...

***

Optimist Sağırlar ismini ilk duyduğumda “Ne!!” şeklinde tepki göstermişliğim olduğunu gizlemeyeceğim. Sağırın da optimisti mi olurmuş diye düz mantık girişecektim ki, sağırlığın yahut körlüğün optimistliğe engel olmadığını, olmaması gerektiğini sonradan düşününce anladım…

Günlük hengame içerisinde belki etraflıca düşünmediğimiz içindir, bilemiyorum, bir şeyi ilk duyduğumuz andaki tepki ile sonraki zamanda geliştirilen tepki arasında zaman zaman belirgin farklılıklar olabiliyor…

Şimdi bu bahisden hareketle felsefik ve ironik bir yazı kaleme alabilirdim ama mevzuu o değil. Sadede geleyim.

***

Optimist Sağırlar oluşumundan evvelce bahsetmişliğim oldu, zaten Google hazretlerine girip sorarsanız benim yazılarımı göreceksiniz :)

Optimist Sağırlar hakkında söyleyeceklerimi bir çırpıda deyivereyim de konuyu fazlaca uzatmayalım.

İlkin optimist sağırlar için sürekli bir sponsor desteği aradığımız da ekleyeyim… Denizli’de ya da Ege bölgesinde faaliyet gösteren bir şirketten sponsorluk desteği bekliyoruz…

***

Optimist Sağırlar 4 kişiden müteşekkil bir müzik grubu. Alternatif rock ağırlıklı olmak üzere rock üzerine yoğunlaşmış grubun kuruluşu bundan bir yıl öncesine rast geliyor… Gösterdiği gelişme azmi ile kısa zamanda isim yapacağa da benziyor… Tabi bu tarz işlerde her zaman reklam ve PR çalışmaları önemlidir, kısıtlı imkanlar içerisinde bu çocukları bunu ne kadar gerçekleştirebilirler bilmiyorum.

Ancak kendilerine uzun vadede destek olacak sponsorlar bulabilirlerse kendilerini geliştirme şansları daha da fazla olacaktır diye düşünüyorum.

Şu anda tamamen kendi imkanları ile yani harçlıklarından ayırdıkları paralarla bir şeyler yapmaya çalışıyorlar. 3-5 liralık harçlıklarını da buna harcıyorlar ki, öğrencilikte en zor şeylerden birisidir bu eylem. Paranı kültürel bir etkinliğe ayırmak…

Temsil bir repertuar oluşturma gayreti içindeler ve haliyle bir stüdyoda birlikte çalışmak mecburiyetindeler. Stüdyolar halk plajı değil ki. Saati 15-20 lira. Öğrenci adamlar bunu harçlıklarından karşılıyorlar da, haftada bir bilemedin iki defa prova şansı elde edebiliyorlar.

***

Bende kısıtlı imkanlarım dahilinde onlara destek olmaya söz verdim, ilk iş olarak mini konser ayarladık. Ardından bu platformda yazarak isimlerini duyurmayı amaçladım. Bundan sonra da elimizden geldiğince yanlarında olacağız elbet.

***
Şimdi sözü kendilerine bırakıyorum, onları kendi ağızlarından da bir dinleyin:

Dinledik; her ülkenin barışı sevdiğini ve masum çocukların çığlıklarını; herkesin ne kadar dürüst olduğunu ve mazlumların hıçkırıklarını; ciddiyeti ve riyakar fısıltıları; ülküleri ve samimiyetsizliği; sevgiyi ve saygısız kelimeleri; rüzgarı ve fabrika bacalarını; bebekleri ve şehir uğultularını; şarkıları ve amaçsız kafiyeleri...

Duymadan umudunu korumak ve karanlığa bağırabilmektir Optimist Sağırlık!...”

(1) http://murathacioglu.com/index/index.php?option=com_content&task=view&id=132&Itemid=1

(2) http://zh-hk.facebook.com/note.php?note_id=80067898814&ref=mf

(3) http://zh-hk.facebook.com/note.php?note_id=80068188814&ref=mf

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..