Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '10

 
Kategori
Müzik
 

Eurovision 2010 Sonuçları

Eurovision 2010 Sonuçları
 

Geçen yıl gerçekleştirilen Eurovision şarkı yarışmasına Foça’da kalmış olduğum bir otel odasında izlemiş ve tüm şarkılar ve performanslar tamamlandıktan sonra ilk beş tahminimi yapmıştım. Puanlamalar neticesinde sonuçlar belli olduktan sonra da, aynı yazımın devamında tahminlerimle sonuçlarımı karşılaştırmıştım. Eh, oldukça iyi tahminlerde bulunduğum söylenebilir. Aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Şu anda da 2010 yılı Eurovision şarkı yarışmasının tüm performansları sergilendi ve oylamalar devam ediyor. Henüz hiçbir sonuç açıklanmaya başlamış değil. Ve yine geçen sene olduğu gibi naçizane tahminlerimi paylaşmak istiyorum. İlerleyen saatlerde de sonuçları tabi…

Değerli Dostlar, benim bu geceki performanslara göre birincilik için en büyük favorim Yunanistan olacak. Şarkıları da, sahne şovları da inanılmaz hoşuma gitti. Hatta çok Anadolulu buldum. Belki de biraz bu yüzden sempatik ve başarılı buldum. Yunanistan birinci olursa hiç şaşırmayacağım. İlk üç dereceyi son derece normal karşılayacağım. Daha alt dereceler ise benim için sürpriz olacak.

İkincilik için ise tahminim Fransa. Müthiş bir yaz şarkısı yapmışlar. Kıpır kıpır ve çok akılda kalası geldi bana. Sahnedeki dansları ve duruşları da oldukça etkileyiciydi.

Tabi ki gönlümden geçen, temsilcimiz Manga grubunun ülkemize, Sertab’dan sonra bir birincilik daha getirmesi ama tahminim, ilk üçe girmesi başarı olacak. Bu gecenin üçüncüsü olarak Türkiye’yi bekliyorum. Birinci olursa da hiç itirazım olmaz tabi.

İlk üçe üç Akdeniz ülkesini koyduktan sonra dördüncülük sırasına Romanya’yı koyuyorum. Romanya bence ya dört ya da beşinci sırada bitirecektir yarışmayı.

Her ne kadar ben beşinci sırada tahmin etsem de dördüncülük için Romanya’yı zorlamasını beklediğim ilk beşteki son ülkem Rusya. Eurovision yarışmalarında yavaş tempolu ve daha romantik şarkıların pek derece yapmadığı bir gerçek olarak önümüzde dursa da Rus temsilcilerinin romantik slowları benim inanılmaz hoşuma gitti. Ve ben kendilerine ilk beş sırada şans veriyorum doğrusu.

1-Yunanistan

2-Fransa

3-Türkiye

4-Romanya

5-Rusya

İşte bu geceki ilk beşim. Bu ülkelerin yanında Moldova, İzlanda ve Arnavutluk’a da dikkat edilmeli diyorum.

Ve şu notu da düşmeliyim ki malumunuz bu yarışmadaki oylama sistemi, sadece müzikal ve şov altyapısına göre ilerlemiyor. İşin ardında komşuluk, siyasal ve tarihsel-kültürel ilişkiler de devreye giriyor. Benim tahminlerim bu ilişkilerin getirdiği dengelerden arındırılmış sadece teknik, müzikal ve görsel tahminlerdir.

Oylamalar bitip, neticeleri alınca tekrar görüşmek üzere…

(Saat: 00.20)

-

Değerli dostlar Almanya benim için gerçekten büyük bir sürpriz yaptı. Şarkıları bana çok yavan gelmişti ama birinci olmayı başardılar.

Ve temsilcimiz Manga grubu ile Türkiye çok büyük bir başarıya imza attı. İkinci olarak tamamladı yarışmayı. İlk üç olursa başarı olur demiştim. Tebrik ediyorum. Ben üçüncü bekliyordum ikinci oldular.

Benim dördüncü sırayı verdiğim Romanya, yarışmayı üçüncü bitirdi ve beni çok da fazla yanıltmadı.

Dördüncü Danimarka ve beşinci Azerbaycan'ı ise hiç bu sıralarda beklemiyordum.

Yunanistan ve Fransa; bence gecenin en büyük hayal kırıklıklarıydı. Her ikisi de bence çok başarılydı ama yazımın ilk bölümünde belirttiğim ilişkilere takıldılar galiba.

Manga'yı bir kere daha tebrik ediyor ve nihai sıralamayı tekrar vererek iyi geceler diliyorum:

1-Almanya

2-Türkiye

3-Romanya

4-Danimarka

5-Azerbaycan

(Saat: 01.20)

-

Eurovision 2009 Sonuçları

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..