Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Eurovision'da bu akşam Hadise çıkmadı

Eurovision'da bu akşam Hadise çıkmadı
 

Eurovision Şarkı Yarışması ön elemelerine katılan Hadise'yi hiç beğenemedim...

Yarışmadaki şansımızı bilemiyorum. Dereceye girebiliriz, eleniriz, o ayrı bir konu. Ama ben Hadiseyi de, kıyafetini de, kreasyonunu da beğenmedim.

Eurovision'de şarkıdan daha çok, yapılan şovun etkili olduğunu, komşuluk ve benzeri ilişkilerle politik yanlı oylar dışında insanların sahnedeki performansa oy ver dikleri bir gerçek.

Ta ilk günden beri Hadise'nin ne giyeceği tartışılıyordu. Bu uzun araştırmalardan ve tartışmalardan ortaya sadece bir dansöz kıyafetinin çıkmasına doğrusu hem üzüldüm, hem şaşırdım.

Bu da yetmezmiş gibi, bir de "köçek" kıyafetli bir erkek (!) rol aldı sahnede...

Böyle bir yarışmada muhafazakâr bir kıyafet sergilensin demiyorum ama, bu kadarını da doğrusu anlayamıyorum.

Şarkıcılar sahne aldığı zaman, iyi kötü onların kıyafetinden, oyunlarından ve şovlarından hangi ülkeye mensup olduklarını az çok tahmin edersiniz.

Globalleşen dünyamızda, bencillik yapmadan, milliyetçilik ayırımına gitmeden yine de her ülke, az çok kimliğine yakışan bir şeyler ortaya koymalı ki, farklılıklarla ortaya değişik ve güzel bir çeşni çıkabilsin.

Yoksa hepimiz aynı üniformayı giyersek, bu yeknesaklık hepimize bıkkınlık getirebilir.

Şimdi söyler misiniz, Türkiye sahne aldığı zaman -şarkının da İngilizce olduğunu düşünürsek-, ortada bizi anlatan ne vardı?

Ben bir şey göremedim. Ya siz?

Yanlış bilmiyorsam, yarışma ülkeler bazında yapılıyordu değil mi?

Benim kişisel kanaatim bu... Sevinemedim, mutlu olamadım, gurur duyamadım...

İşin tuhafı şarkıyı ilk dinlediğimizde, Allah vergisi cinsel cazibesiyle şarkının çok çok önüne geçerek bütün ülkenin diline ve gönlüne düşen Hadise de yoktu bu akşam sahnede...

Beyoğlu'nun arka sokaklarında bir dansöz seyreder gibiydik.

Herkes, olmayan güzelliğini ön plana çıkarmayı başarırken, biz olağanüstü bir güzelliği nasıl bu hale getirdik, ben bunu da anlayamıyorum.

Ben de çok anlayışsızım bu akşam galiba...

Bu blog Milliyet.com.tr sitesinden 9220 kez görüntülenmiştir

 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..