Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '08

 
Kategori
Müzik
 

Eurovision ve Türkiye

Eurovision ve Türkiye
 

Mor ve Ötesi


Cumartesi gecesi bizim de Mor ve Ötesi’nin DELİ isimli parçası ile katıldığımız Eurovision yarışmasını izlerken gerçekten büyük bir şaşkınlık yaşadım. Aslına bakarsanız o kadar aptalca ve güvenilir olmayan bir yarışmaki, herhalde öyle bir yetkim olsaydı bundan böyle Türkiye olarak böylesine aptalca bir yarışma organizasyonunun içinde bulunmayacağımızı ilan ederdim. Bu sert ve olumsuz eleştirimin nedenlerine değinmek gerekirse;

Ben bu yarışmanın çokda sıkı bir takipçisi sayılmam. Programı izlemek için açtığımda bana adam gibi görünen ama daha sonradan kadın olduğunu öğreneceğim birisinin şarkısı ile karşılaştım. Ben ve yanımda programı izleyenler yarışmanın başlamış olduğunu ve dinlemekte olduğumuzun da bir aday şarkı olduğunu düşündük ve ağız birliği etmişcesine görüş bildirdik: “Hiç şansı yok, sonuncu olmazsa iyidir ” şeklinde. Fakat daha sonra öğrendik ki o dinlediğimiz geçen yılın birinci seçilen şarkısıymış! Geçen yılın diğer şarkılarını bilmediğim için fazla acımasız olmak istemem ama ya bu yılın birincisine ne demeli! Hiç de başarılı sayılamayacak bir performans gösteren Rusya kendisinden kopmuş küçük ülkelerin puanları ile açık ara birinci seçildi. Ya bize şarkıyı söylerken bi de ağzımızla kuş tutsak bile, yani ne olursa olsun hiç puan vermeyen ve vermeyecek olan ülkelere ne demeli! Ne kadar kötü performans sergilerse sergilesin kurucu üye olduğu için her yıl doğrudan finallere katılan ülkelerin durumu bu yarışmayı adil olmaktan uzak tutan diğer etkenlerden sadece bir tanesi. Açıkçası biz ülke olarak bu Eurovision olayını neden bu kadar önemli hale getirip bir gurur meselesi yapıyoruz anlayabilmiş değilim. Yarışmanın kendisi adil değilki, oylamalar adil olsun. O komşusuna, komşusu tekrar ona... Böyle bir yarışma işte. Biz zamanında nasıl birincilik, üçüncülük almışız ona da şaştım kaldım doğrusu.. çünkü Mor ve Ötesi’nin şarkısı hiç de fena değildi, özgün başarılı bir Rock parçası, üstelik de Türkçe ve gerçekten güzel bir sound üzerine kurulmuş. Ama böyle bir yarışmada ancak yedinci olabildi, ve tekrar ediyorum birinci seçilen Rusya’nı şarkısıyken.. Eleştirinin dozu fazla mı kaçar bilmem ama, programı izlerken gerçekten beğenmediğimiz şarkılarda kanal değiştiriyorduk ve Rusya’nın şarkısı da bunlardan biriydi. Komik değil mi?

 
Toplam blog
: 8
: 422
Kayıt tarihi
: 21.05.08
 
 

Ankara'da doğdum ve üniversiteye kadar da bu şehirde yaşadım. Daha sonra İzmir'de bir 5 yıl süren öğ..