Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '09

 
Kategori
Güncel
 

Eurovizyon Yarı Finalinde Hadise

Eurovizyon Yarı Finalinde Hadise
 

Hesapta "göbek dansı" örneği veriliyor. Düm Tek Tek ile uyumlu olsun diye. Ama...


Moskova’da ki dün akşamki 54. Eurovizyon yarı final elemelerini hepimiz ilgiyle mi izledik ? Açıkçası ben, daha önceki senelerdeki gibi zevkle, heyecanla ve ilgiyle izlemedim bu sene ? Nedendir bilmiyorum. Pek hoşlanmadığımı itiraf etmeliyim. Yarışma başladığında başka kanalda başka bir şey izliyordum. Birinci yarışmacı başladığında şöyle birkaç saniye baktım ve zapladım, taki 9. sırada Türkiye sahneye çıkana kadar. Ama TaTu'nun şovu müthişti..

Öncelikle hemen şunu ifade etmeliyim ki, finalistler açıklandığında ilk zarftan Türkiye’nin çıkması benim için sürpriz olmadı. Çünkü birincisi zaten Hadise favori gösteriliyordu, ikincisi ise Hadise kadar çok iyi bir iki şarkı yakalayamadım. Yalnız burada bir şeyi belirtmek isterim ki, ben Türkiye’nin performansını, her ne kadar diğerlerine göre daha iyi olmasına ve oradaki yaklaşık 20 bin kişinin büyük alkış ve tezaruhatını almış olmasına rağmen çok beğenmedim. Öncelikle kıyafet seçimleri fazla şark, fazlacamı bizdik? Türkiye'yi renginin haricinde ne kadar ifade ediyor? Seksi olmasına öyleydi de, daha batısal bir çizim olamaz mıydı? Bunu tartışmak lazım. Mesela, dansçı kızlarla Hadise’nin kıyafetleri aynıydı. Sahne’de 4 tane dansöz oynuyor gibiydi. Mademki, kıyafet rengi ve seçiminden Türkiye esinlendi, o zaman özellikle Hadise’nin kıyafeti beyaz ve kırmızı işlemeli olabilirdi mesela. Ayrıca böyle bir seçimde Hadise sahnede diğerlerinden daha fazla ayırt edilebilirdi. Genel koreografiyi’de beğenmedim. Ama Hadise’nin genç erkek dansçıyla dansı biraz daha uzun olabilirdi. Bu kısım gerçekten güzeldi. Bu dans gösterisinden sonra Hadise’ye “5. sınıf göbek dansçısı” demeleri çok normal olacak. Ben final kısmında Hadise’nin başka bir kostüm ile yarışacağını umut ediyorum ve öyle düşünüyorum. Sanki orada küçük bir sürpriz olacakmış gibi bir his var içimde..

Diğer bir konu ise, genel performans ile birlikte sanki Hadise’nin sesinde bir kısılma var gibiydi. Zaman zaman detone oldu gibi geldi bana. Belki genel ses ve akustik ayarlarından da kaynaklanmış olabilir, bilmiyorum ama ben öyle algıladım.. Belki de heyecanlıydı.. Bu da oldukça normal tabiki..

Bu arada hemen bir şeyi belirtmeliyim ki, bunu daha önce de eleştirmiştim. Hadise’nin yanında dans eden kızların neden Rus <ı>(<ı>Olga Potapova ve Svetlana Nikitaeva) olduğunu anlayamadım. Türk dansçı kızlar olamaz mıydı ? İngilizce bilen dansçı kız mı bulunamadı, yoksa yarışma Moskova’da diye özellikle mi Rus dansçılar seçilmişti?

Bu seneki yarışmada 1.yarı finalde yarışan Hadise, çok eleştirilecek kıyafeti ile rakipleri olan Karadağ, Çek Cumhuriyeti, Belçika, Beyaz Rusya, İsveç, Ermenistan, Andorra, İsviçre, İsrail, Bulgaristan, İzlanda, Makedonya, Romanya, Finlandiya, Portekiz, Malta ve Bosna-Hersek ile yarışarak ilk sınavını, SMS’lerle gelen oylarla ilk zarftan çıkarak geçti. Yarın (14 Mayıs), 2. yarı finalde Hırvatistan, İrlanda, Letonya, Sırbistan, Polonya, Norveç, Kıbrıs Rum kesimi, Slovakya, Danimarka, Slovenya, Macaristan, Azerbaycan, Yunanistan, Litvanya, Moldova, Arnavutluk, Ukrayna, Estonya ve Hollanda yarışacak. Bakalım içlerinde kayda değer bir eser olacak mı ? Herkes tarafından favori gösterilen Yunanistan’ı dikkkatle izleyeceğim. Çünkü en büyük rakibimiz Yunan şarkıcı !..

Yarışmanın finali 16 Mayıs gecesi yapılacak ve bu sene yeni bir oylama sistemi uygulanacak. Telefon mesajlarıyla atılan oylar haricinde 6 kişilik uzman jürinin oyları yarışmacı ülkenin toplam puanını etkileyecek. Burada umarım daha önceki yıllarda olduğu gibi bir politik oyuna gelmeyiz.

Hadise’nin yarı finaldeki rakipleri Karadağ, Çek Cumhuriyeti, Belçika, Beyaz Rusya, İsveç, Ermenistan, Andorra, İsviçre, İsrail, Bulgaristan, İzlanda, Makedonya, Romanya, Finlandiya, Portekiz, Malta ve Bosna-Hersek oldu.

Umuyoruz, 16 Mayıs gecesi iyi bir performansla güzel bir sonuç elde ederiz. Ben birinci olacağımızı zannetmiyorum. Fakat ilk beş içerisinde yer alabileceğimizi ve yukarıyı zorlayabileceğimizi tahmin ediyorum..

Başarılar Hadise… Türkiye ve alkışlar seninle…

 
Toplam blog
: 671
: 2572
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Anadan doğma bir İzmirliyim ve bu şehirli olmaktan gurur duyuyorum.. Hem bu şehirde doğmuş, hem b..