Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '21

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Ev Dekorasyonunda Rüzgâr ve Su

 

Ev Dekorasyonunda Rüzgâr ve Su

Feng Shui adı yani Çince rüzgâr ve su anlamına geliyor.

 

 

“İstemem ben sade renkleri ve az eşyayı seviyorum, biliyorsun bu günlerde Çinlilerin ev düzenleme sanatı ‘Feng Shui çok tutuluyor. Ben inceledim çok doğru bir şey o”

“O ne demek!”

“Ben sana okumuyorsun diyorum diye bana bozuluyorsun. Hale bak dünya biliyor sen bilmiyorsun.”

“Neymiş bu bilmem ne dediğin”

“Feng Shui adı yani Çince rüzgâr ve su anlamına geliyormuş”

“Nasıl yani rüzgâr ve suyun ev dekorasyonu ile ne tür bir ilgisi olur anlamıyorum! Sende beni cahil buluyorsun ya atıyorsun, nasıl olsa doğrusunu bilmiyorum yiyorum tabi…”

“Susacak mısın sen susta bir şeyler öğren.”

“Tamam, tamam sustum anlat. Bayan felsefe…”

“Feng Shui, bir Doğu felsefesidir.”

“O kadarını anladık”

“3000 yıl önce bulunmuş”

“Yapma ya!”

“Dalga geçmede dinle…”

“Ya zorla mı teyzem çağırıyor zaten bak bize sesleniyor duymuyor musun?”

“Hayır, duymuyorum dinleyeceksin öğrenmeni istiyorum.”

“Bulduk kaybetmezsek iyidir.”

 “Tamam, uzatmıyorum ’mekân düzenleme sanatıdır.’ anladın değil mi?”

“Anladım tamam.” Rüya içeri girdi. 

“Kızlar sesleniyorum duymadınız mı?”

“Teyze nasıl duyalım senin bu yeğenin bana Japon Feng Shui öğretiyordu.”

“O neydi biliyorum da hatırlayamadım. Ha tamam ev düzenleme sanatı. Tam da bana uygun ya.”

“Konuda ondan açılmıştı zaten!”

“Nasıl yani siz benim evimi beğenmediğinizi mi söylüyorsunuz maymunlar.”

“Ben değil o…”

“Ya ben beğeniyorum ama ben kendi evimin daha dingin olmasını istediğimi söyledim.”

“Siz ikiniz neler biliyorsunuz akım durdu ya deli misiniz nelerle uğraşıyorsunuz.”

“Teyze nasıl bilmezsin dalga geçiyorsun değil mi?”

“Vallahi dalga geçmiyorum Elif gelmeden bana anlat bende Elife hava atacağım”

“Nasıl yani!”

“Hayatım FengShuinedir nasıldır bana iyice anlat.”

“Âlemsin şimdi bak teyzeciğim.

Feng Shui, Yin-Yang teorisi,

Beş element teorisi ve

Yi Jing TrigamalarTeorisini de içinde barındırır”

“Neee… Kızım delirme bunları aklımda tutamam.”

“Teyze sen öğretmensin.”

“Ne olmuş yani. Öğreneceğim diyorum değil mi, sen bana daha basit anlatsana canım…”

“Peki, bu felsefeye göre, her şeye hayat veren ‘Chi’dir. Buraya kadar tamam değil mi?”

“Tamam, anlat hadi…”

“Teyze diğer bir deyişle kozmik enerji… Chi’yi beş element oluşturuyor

Metal,

Ateş,

Su,

Tahta,

Toprak.”

“Bu ne? Cem Yılmaz’ın ‘Gora’sı “gibi”

“Teyzeee…”

“Tamam.”

“Bu beş elementi statik, fiziksel elementler olarak düşünmemek gerekir. Beş Element Teorisi, Chi'nin doğada aşama, aşama değişerek nasıl bir döngü izlediğini, enerjinin yapıcı ya da yıkıcı devinimle açığa çıktığını ortaya koymaktadır. İşte Feng Shui'nin ilgilendiği şey de Chi'nin ya da enerjinin bu akışı. Feng Shui, enerjinin çok hızlı ya da çok yavaş değil, rahat akmasını düzenlemekte, olumlu enerjiyi geliştirmenin yöntemlerini göstermektedir.”

“Of tamam benim tavadaki böreklerim yanmıştır, hemen mutfağa gitmem lazım.”

Rüya koşarak mutfağa gitti. İki kız arkasından baktıktan sonra Didar dudaklarını büktü;

“Sence teyzem anladı mı?”

“O kadar karışık anlattın ki ben bile anlamadım.”

“Bak sen hanımefendi koskoca öğretmen anlamadı küçük kız anlayacak!”

Bir süre sustular, tabakları düzenlemeye devam ettiler. 

“Fazla tabakları şu yan tarafa koyalım kaç kişi olduklarını teyzemde bilmiyor.”

“Tamam koyalım.”

 

Nazan Şara Şatana’nın Mitoloji Kitaplarından…

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....