Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '21

 
Kategori
Aile
 

Ev İşleri

Ev İşleri. Anasının kuzusu. Küçükken ve gençliğimde annem beni ev işlerinden uzak tuttu. Tütün dizmek isterdim eline batar derdi. Özelikle çocuklarınıza küçük yaşlarda ev ve el işlerini öğretin bende biraz meraksızdım zaten sorunun kaynağı benim içinde olan bir şekilde öğrenir.

Her şey önümüze hazır geldi. Okul yılları ilk orta lise ve fakülte hep yurtlarda kaldım sonrası dernek dergâh kuran kursu ve farklı yerlerde hep yemekler ayağımıza geldi. Aslında uzun yıllar yalnız kaldım dedim ya merak etmeme birde küçüklükte olmayınca büyüyünce zor. EE boşuna dememişler ağaç yaşken eğrilir.

Görme engelli rehabilitasyon merkezleri. İstanbul ve Ankara’da görmeyenler için yatılı rehabilitasyon merkezleri var. Bazı İllerde görme engellilere hizmet veren rehabilitasyonlar var.

İstanbul maceram. İstanbul’da rehabilitasyona gittim bilgisayar bağımsız hareketi öğrendim. Atölyede hoca bir iki iş gösterdi baktı olmuyor oğlum sen git kütüphanede kitap oku dedi. Ev işlerini öğretiyorum işin ilginci orada pedagoji bilen öğretmenler değil de sosyal hizmetlerin görevli hemşiresi var.

En temel yanlışlardan biride bu. Neyse kadın bana ütüyü gösteriyor e sen bu güne kadar bunları öğrenmedin mi gibi yaklaşınca bende derslere girmedim ama rehabilitasyon dönemim harika geçti çok şey öğrendim dostluklarımda oldu. Yalnızlık. Şu dönemlerde öyle görünüyor ki ben yalnız tek başıma kalacağım evlilikte ufukta görünmeyince ev işlerini biraz öğrenmek gerekiyor.

Gerçi evli olsan da bazı şeyleri öğrenmek gerek. Evli olduğum dönemde eski eşim elini kesti bir hafta dışarıdan yedik. Sohbet gurubundakiler keşke haber verseydin bizim hanımlar yemek hazırlar size getirirdik dediler. O dönemlerde Buca da bir kaç sohbet gurubuna gidiyordum ve inşallah şu salgın dönemi geçince sohbet guruplarına devam etmeyi düşünüyorum. Ev işleri bu gün karar verdim İzmir’deki rehabilitasyon merkezine gideceğim ve ev işlerini azda olsa öğreneceğim. İstanbul’da biraz öğrenmiştim bizim yemek yapma gurubunda ben bulaşıkçıydım. Bende biraz ev işlerinde tembellik var ama aç kalmayacak kadar öğrenmek gerekir.

Birde evlenince azıcıkta olsa belki eşime yardımcı olurum. Hadi hayırlısı görmeyen çocukları el ve ev işlerinde iyi yetiştirin sonra benim düştüğüm hatalara düşmesinler. Şimdi cahillik ya evlilik öncesi kızlarla konuşuyorsun kız soruyor ne istiyorsun sen yemek yapacak çamaşır yıkayacak diye başlarsan kızda sen hizmetçimi arıyorsun diyebilir. Öncelikle sevdiğiniz ve sevildiğiniz bir hayat arayın ve isteyin gerisi bir şekilde olur. Salih Arıkan, Tel:0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..