Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ev Kadınları...

Ev Kadınları...
 

Uzun zamandır yazmak istiyordum, ev kadınlarını. Kafamın içindekilerini toparlayıp, yazıya dökmek kolay olmadı. Zira ev kadınlarını anlatmak zor olduğu kadar tehlikeli bir konu.

Hayatının büyük bir bölümünü evde geçiren kadınlara ben kısaca ev kadınları diyorum. Tabi ev işlerini sırtlayıp yürüten, çocuklarımıza annelik eden, bir sürü angarya işle boğuşan kadınlarımızı burada biraz eleştirmek niyetindeyim. "Yarası olan gocunur" ata sözümüzün bu blog'da geçerli olduğunu ayrıca belirtmek isterim.

Hayat arkadaşlarımızın, bir başka deyişle eşlerimizin son zamanlarda içine düştüğü bunalımlı günleri düşündüğümüzde ne yapalım diye düşünmeye başladık. Bunalımlı kişilerin, bunalımlı kişilerle olan ilişkisi ve görüşmesi konuya çığ etkisi yapmakta. Yukarıda tanımlamaya çalıştığım ev kadınlığına soyunan kadınlarımız, içine düştükleri bu çıkmazdan nasıl kurtuluruzun araştırmalarına yapmaya başladılar. Ama esas sorun ev kadınlığını kabul etmemeleri olduğunu farketmemeleri idi. Halbuki ( beğenmedikleri ) annelerini sentez etseler, sorun yarı yarıya çözülecekti. Çünkü annelerimiz, onların anneleri ve onların anneleri ev kadınlığını bir meslek olarak görmüşler, disiplinli bir çalışma ile hayatlarını bu işe adamışlardı. Adamaktan da gocunmamışlardı. Çünkü bu Onların vazifesi idi. Bütün günleri planlı idi. Çamaşır, temizlik yemek pişirmek, çocuklara bakmak gibi. Üstelik o günkü teknolojik imkanlara göre.

Bugün, teknolojinin her alanda işleri kolaylaştırdığını da düşünürsek, ev kadınlığı eskiye göre oldukça kolaylaşmış durumda. Dolayısıyla, ev kadınlarının kendilerine daha çok zaman ayırdığını kimse inkar edemez. İş böyle olunca dışarıyla iletişim gün be gün artıyor, dedikodu, birbirini etkileme vb. unsurlar yayılıyor. Ve sonunda ne olacak bu ev kadınlarının hali demeye geliyor. Özel sektörde bu mantığın ne kadar süreceğini tahmin edebiliriz.

Gelecekte iş daha kötüye gider mi bilemiyorum. Ama vasıflı ev kadınlarının nesli tükenecek gibi. Aile babaları bu durumu nasıl karşılar bilemiyorum. Ama kaçınılmaz son bizleri bekliyor. TVlerde izlediğimiz diziler, sanki durumu körükler gibi. Yeni nesiller annelerinden gördükleri bu memnuniyetsizliği, kuracakları ailelere taşımayacağını kim garanti edebilir. Basit bir örnek, imambayıldı, enginar yapabilen kaç kadın kalacak gelecekte. Kızlarımızın yarın kocalarına bugün ütüyü sen yap, geçen gün ben yapmıştım demeyeceklerini kim garanti edebilir. Sorular çoğaltılabilir.

Tabi yazı da uzayıp gidebilir. Sizi sıkmak istemiyorum. Bir sonraki yazımda cep telefonları hakkında yazacağım.
Dertli bir konu daha anlayacağınız.

Sevgi ile kalın.....
 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..