Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '18

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ev Kadınlığının Kadınları Rahatsız Etmesi; Kocası Sana Ben Bakıyorum Diyor, Kariyer Yapmak İstiyor

Evine çocuklarına bakıyorsa kadın da çalışıyor demektir kocası bakıyor diyemeyiz.

Evime çocuklarıma baksın yeter diyen kocalar vardır belki, kadın için gurur kırıcı bir davranış.

Saygısız kocalar diye geçiştiriyoruz da kadının bir işte çalışıp para kazanmaması bu durumu yaratıyor, ev işi iş sayılmıyor.

Aslında bana göre de iş değil. Kadınları mağdur eden bu durum düzenle ilgili, ev kadınlığı diye bir şey olamaz. Ev işleri ve çocukların bakımı, konularında yetişmiş uzman birimler tarafından yapılmalı ve “sana ben bakıyorum” denilen kadın bu birimlerin maaşlı elemanı olmalı. Ev kadınlığı zaten ilkel bir sistem.

Kocalar her zaman bu durumu kadınların başına kakacaktır. Kadınla kocanın eşit konumda olması önemli.

İnsanların işi merakı mesleği hobisi olacak… Kadınların idealindeki meslek ev kadınlığı mı sanıyorsunuz. Ev kadınlığı meslek değil bir kere, kendilerini gereksiz hissediyorlardır. Belki ressam olmak istiyor mesela.

Burada çok büyük yanlış var… Kadın demek illa yemek yapar, çocuk doğurur, çamaşır bulaşık öyle mi? Bunu isteyen kadınlar varsa bunu yapsınlar. Bu işin kadını erkeği yok hayatta bir meşgaleniz olacak.

Türkiye’de 20 milyon kadın ev kadını… Zaten işsizlik var bir de onlar çalışmak isterse… Bana ne! Kadınlara bu nedenle kızıyorum ben. Ev işleri yapan kimselere hizmetçi deniyor siz hizmetçi misiniz? İşsizlik beni ilgilendirmez kadınların da işleri, meslekleri, sanatları olacak. Evlerinde oturur yaparlar ayrı.

Şahsen ben kadın olsam ev kadınlığı beni rahatsız eder. Yanlış anlaşılmasın ev işleri çocuk bakımı şu bu da önemli ama benim de kadın olarak hayatta bir idealim var, çocuk doğurdum idealimi gerçekleştirdim diyebilir misin?

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..