Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Bashico Doğal Anneyim Başak Pirtini

http://blog.milliyet.com.tr/bashico

15 Kasım '11

 
Kategori
Doğal Tedaviler
 

Ev yapımı diş macunu tarifleri

Ev yapımı diş macunu tarifleri
 

Ev yapımı tuzlu diş macunum


Kullandığım kozmetik malzemelerin üzerindeki etiketleri okudukça eskiden kullandığım ürünleri kullanamaz oldum. İlk önce eczaneden flor barındırmayan paradontax denedim. Tuzlu bir tadı vardı. Sonra organik pazardan çay ağaçlı bir organik diş macunu aldım. Ancak son öğrendiğim bilgiler ışığında diş macunu içinde bize zararlı olabilece bazı maddeler var. Bunlardan bazıları; Sorbitol, Silika Hidrat, Gliserin, Sodyum Lauril Sülfat, Sodyum Sakarin, Sodyum Florür, Titanyum Dioksit.

Ben de kolları sıvayıp hemen bir araştırma yaptım. Bulduğum birkaç ev yapımı diş macunu tarifinden anladığım herkes kendi zevkine uygun bir uyarlama yapıyor. Malzemeleri organik olarak temin etmeye çalıştım. Ancak güveniyorsanız aktarınızdan da alabilirsiniz. İşte benim tarifim de aşağıda:


Malzemeler
:

3 yemek kaşığı organik hindistancevizi yağı (Nerolinn – www.nerolinn.com)

1 yemek kaşığı organik zeytinyağı (İpek Hanım Çiftliği – www.ipekhanim.com)

4 yemek kaşığı karbonat (aktardan)

1 yemek kaşığı deniz tuzu (ben evdeki bitmiş, kaya tuzu kullandım, kahve öğütücüsünde iyice çekin)

¼ çay kaşığı portakal yağı (Nerolinn)

10 damla Nane yağı (Nerolinn) - yerine ya da birlikte lavanta, çay ağacı da koyabilirsiniz. Antibakteriyel olur. (kullanmaya başladıktan sonra bir kaç damla daha eklerim nane yoğunluğunu artırdım zevkime göre)

 Hazırlanışı:

Tüm malzemeleri bir ufak kapta macun kıvamına gelecek şekilde karıştırın. Eğer fazla sulu olursa karbonat ve tuzu artırın. Tuz miktarını daha aza göre de ayarlabilirsiniz. Yağlardan zeytinyağını koymayabilirsiniz. Fazla katı olursa biraz sulandırın. Biraz deneme yanılma ile miktarı ufak tutarak beğendiğiniz bir tarif elde edeceksiniz. Bu miktarlarla çalışınca bir ufak reçel kavanozu ile krem kavanozu doldu. Uzun süre beni idare edeceğe benziyor :P

2 haftadır yeni ev yapımı macunum ile fırçalıyorum. Yağlı olmasına rağmen fırçalama sonrasında ağzımda bir ferahlık bırakıyor. Nane yoğunluğunu klasik macunlar kadar sevenler için nane yağını daha fazla koyabilirsiniz. Ancak dikkat edilmesi gerekiyor, karbonat sonuçta dişleri törpüleyerek beyazlatıyor. Bu diş macununu kullanırken dönüşümlü olarak misvak ve kuru bitki karışımı ile de temizlemekte fayda var. Kuru bitki karışımı diş tozu olarak “Zencefil” aktarlarda satılıyor.

Dikkat: Bu reçete tamamen deneme ile oluşturulmuştur. Doğal yenebilir malzemelerden yapılmış olsa da diş macununuzu asla yutmayın. Karbonat, fazla tuz ve bazı yağlar midenizi rahatsız edebilir. Acil bir durumda doktorunuz ile iletişime geçin.

**************************************

Ev yapımı diğer alternatif diş macunu tarifleri

Karbonatlı su

Bir bardak içme suyu içine bir yemek kaşığı karbonat atın, erisin. Her seferine diş fırçasını bu suya batırarak dişlerinizi fırçalayın.

Naneli Diş Tozu

2 yemek kaşığı karbonat (saf sodyumbikarbonat kullanın)

1 çay kaşığı iyi öğütülmüş deniz tuzu

5-10 damla organic nane yağı (Nerolinn – www.nerolinn.com)

Karbonat ve diş etleri

Karbonat ağızı alkalize eder. Ağzımız çok asidik olduğunda diş çürükleri meydana gelebilir. Ağız çok bazik (alkalin) olduğunda ise diş eti hastalıklarına yol açabilir. Bazı kaynaklar karbonatın diş etlerini zedelediğini söylerken, diğerleri diş ağrılarını karbonatla tedavi ettiklerinden bahsetmektedirler.

Not: Diş doktorumun bu blogu okuduktan sonra bana hatırlatması üzerine diş eti şişmesi ve çekilmesi sorunumu özellikle diş aralarındaki taşları temizleyerek çözmüştüm, bunu da eklemek istiyorum.

Bitkisel Diş ve Diş Eti tozu

Tüm bitkileri aktardan alıp kahve öğütücüsünde öğütün. Tarif usta botanikçi Dr. John Christopher’a ait.

3 kısım meşe kabuğu

6 kısım mutfak otu kökü

3 kısım at kuyruğu bitkisi

1 kısım lobelya

1 kısım karanfil

3 kısım nane

Uzun süreli bitkisel diş tozu kullanımı sonradan temizlenebilir bir diş rengi değişikliğine yol açabilir. Bu formülü karbonatlı toz ile dönüşümlü kullanabilirsiniz. Bitkisel toz aynı zamanda diş eti tedavisinde de diş eti üzerine koyarak kullanılabilir.

Diş İpi

Diş ipi kullanırken Oral-B Satin Tape tercih edin. Tape yazanlar daha yumuşak olup diş etlerine daha az zedeleme yapar. Floss diş ipleri ise dikkatli kullanmazsanız diş etlerinizi kesebilir, kanatabilir.

Benzer konuları merak ediyorsanız: http://dogalanneyim.blogspot.com
Hayvanlarla ilgili doğal konular için: http://bashico.blogspot.com

 
Toplam blog
: 201
: 11799
Kayıt tarihi
: 07.12.07
 
 

Tüm blog severlere merhaba! Boğaziçi Kimya bölümü mezunuyum. Bilişim sektöründe toplantı, etkinli..