Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '20

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Ev Yapımı Doğal Roll-on

Yalnızca iki malzemeli Hindistan Cevizi Yağı ile yapılan ve oldukça uyguna gelen, vücuda ve ozon tabakasına zarar vermeyen çok güzel bir roll on yapacağız!:)

Ter kokmamızı önleyecek harika bir tarifle geldim. 

Günlük kullandığımız roll-onların içinde bulunanlardan farklı olarak bu yaptığımızda neler yok

  • Terleme önleyici (antiperspiran)
  • Parfüm
  • Koku giderici
  • Koku maskeleyici
  • Koruyucu
  • Şelatlaştırıcı
  • Sürfaktan

Malzemeler

2 kaşık hindistan cevizi yağı 

2 yemek kaşığı karbonat

Hindistan cevizi yağını çok uyguna bilindik yerlerde bulabilirsiniz. (Şimdi indirim zamanı!:))

Yapılışı

  1. Hindistan cevizi yağını ve karbonatı benmari usulü eritiyoruz. (tencereye biraz su koyun ve onun üstüne bir tabak yerleştirin suyun buharında hindistan cevizi yağı ve karbonatı eritin)
  2. Küçük cam bir kavanoza ya da kapaklı herhangibir şeye koyun ve tamamen isteğinize göre sevdiğiniz bir yağ varsa bir damla dökün. (koku için veyahut sağlıklı bulduğunuz bir yağ olabilir)
  3. Roll on hazır! Geriye kalan tek şey dolaba koyup bir gün katılaşmasını beklemek..

Biraz sıvı gelebilir bir parmağınızla koltuk altınıza sürebilirsiniz. Bu tarif size 2 ay kadar yetecek, inanıyorum! :)

Evde kaldığım bu süreçte kimyasal vücut bakımını tamamen bırakmış bulunuyorum. Şampuansız saç yazısından sonra bugün de roll on yapıyoruz. (Bu arada saçlarım için bir önceki yazıda uzun uzun yazdım amaşimdi ekstra bıttım sabunu arada kullanıyorum. Aktarda 3.5 tlye mevcut. Şampuansız sadece suyla saç yıkıyorum ama güzel bir ortama girmem gerektiğinde bıttım sabunu kullanıyorum şampuan ve krem bu kadar dolgun ve yumuşak yapmıyor ilk defa bir sabunun bu kadar güzel olduğunu gördüm onu da diğer yazıda anlatacağım neyse :))

Sağlıklı, doğal günler.. 

 

 
Toplam blog
: 27
: 208
Kayıt tarihi
: 21.03.20
 
 

Plato MYO Çocuk Gelişimi mezunu. Atatürk Üniversitesi AÖF halkla ilişkiler öğrencisi. Çocuk atöly..