Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '11

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ev yapimi tereyagi

Ev yapimi tereyagi
 

inanilmayacak kadar kolay ve lezzetli...


Bugün isten eve gelirken tereyagi yapmaya karar verdim. Bunun cok kolay ve pratik oldugunu cok da lezzetli bir sonuc ortaya cikacagini biliyordum. Hatirimda kaldigi kadariyla evde birkac kutu krema olacakti, yanilmamisim. Kremalarin cirpilirken kolay katilasmasi icin soguk olamalari gerekiyordu. Buzlukta yarim saat kadar soguttum. Evde öylece bekleyen pek kullanmadigim Kitchen Aid simdi bana lazimdi. Gerci normal bir el mikseri de bu isi görür. Soguttugum kremalara yarim cay kasigi tuz ekleyip 10 dakika orta devirde cirptim. Makinayi bir iki dakika dinlendirip bir 10 dakika daha cirptim. Tereyagim hazirdi. Karistirma kabinin dibinde kalan suyundan ayirip bir kaseye doldurdum. 

600 ml kremadan 250 g tereyagi elde ettim. 

 
Toplam blog
: 26
: 877
Kayıt tarihi
: 04.11.10
 
 

Berlin'de yaşıyorum, evliyim ve dört cocuk annesiyim. Yemek kitabi ve blog yazariyim. Bloglar..