Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Ev yapımı Vicks merhem

Ev yapımı Vicks kremin malzemeleri :

2 çorba kaşığı hindistancevizi yağı 1-2 çay kaşığı balmumu (isteğe bağlı) 4 damla okaliptüs yağı 4 damla nane yağı 4 damla biberiye yağı (Vicks’in içinde bulunan kafur, biberiye yapraklarında doğal olarak bulunuyormuş) 1-2 damla karanfil yağı (isteğe bağlı) 1-2 damla limon yağı (isteğe bağlı; portakal veya bergamot yağı da olur)

Hindistan cevizini balmumu yağıyla benmari olarak bir cezvenin içinde erittim.

Eğer sıcak su dolu kapta benmari yapacaksanız suyun sıcaklığını kettle yardımı ile yüksek tutmanızı öneriyorum. Benim ilk hazırladığım karışım için suyun sıcaklık seviyesi yeterli değildi herhalde tam olarak erimedi. İkinci seferde doğru karışımı yakaladım. Yaklaşık 10 dakika sürüyor.

 

evde-vicks-uretimi

 

Erimiş karışımın içine yukarıdaki malzemelerin tamamını teker teker ekleyip metal kaşıkla karıştırdım. Sonra küçük boy bir cam kavanoza koydum ve soğuması için bekledim.

Gerçekten ev yapımı, el emeği  Vicks’in kolay sürülüyor,  içinde petrol türevi malzeme olmadığını bilmem bana iyi geldi. İlaç içeriği gibi etkili olup olmadığını deneyerek anlayacağım .Sürerek uygulamak isterseniz sırtınıza ve göğsünüze ceviz kadar krem miktarı alıp sürebilirsiniz. Hazırladığım karışım miktarı bir kaç kullanımlık oldu. Her defasında karışımı taze yapabilir ya da yukarıdaki miktarları ortalama 5 katı kadar kullanarak sonucu çoğaltabilirsiniz.

ev-yapimi-vicks-urunu

 

Kullandığım bitkisel yağların tamamını doğal ürünler satan bir aktardan aldım. Yağların ambalajında 15-30 derece oda ısısında muhafaza edilmesi yazıyordu o yüzden ev yapımı Vicks mahsülümü de o şekilde saklayacağım. 

Doğal tariflere devam edeceğiz.

Dorikus.com

Facebook.com/Dorikus

Twitter.com/SenaBrn

 

 
Toplam blog
: 48
: 5171
Kayıt tarihi
: 01.03.12
 
 

1978 doğumlu, Uluslarası ilişkiler mezunu, uluslarası lojistik uzmanı, sosyal medya meraklısı, bl..