Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '12

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Evde boza nasıl yapılır?

Evde boza nasıl yapılır?
 

Boza nasıl yapılır


Gece gece hemencecik yetiştireyim dedim tarifimi. Kaç zamandır canım boza çekiyor ancak fırsat bulup yapabildim. Bu tarifi çok eski aile tarifimdir. Her sene bir ya da iki kere yaparım. Geçen sen hiç yapamamıştım. Dedim geleneği bozmayım yapayım. Eskiden kış ayı geldiği zaman akşamları bozaaa diye bağırarak boza satan satıcılar gezerdi. Şimdilerde artık neredeyse hiç duymuyoruz. Artık marketlerde de satılıyor. Bozanın ayrıca bir şifa deposu olduğunu biliyor muydunuz?

Bozanın mayalanması sırasında oluşan laktik asit, hazmı kolaylaştırmada çok yardımcıdır.
İçerdiği laktik asit nedeniyle bağırsak florasını düzenleyici role sahiptir.
Mide bezlerinin faaliyetlerini olumlu yönde etkiler.
İçerdiği mayalar sayesinde emziren annelerde süt yapımını artırır.
A, B, C ve E vitaminleri deposudur.

MALZEMELER:

6 Çay bardağı kalın bulgur
1 çay bardağı pirinç
25 çay bardağı oda sıcaklığında içme suyu
3 çay kaşığı instant maya
2 yemek kaşığı toz şeker

Ayrıca

4-5 Çay bardağı toz şeker
leblebi ya da fındık
Toz tarçın

YAPILIŞI:

Bulgur ve pirinci yıkayıp su ile iyice yumuşayıncaya kadar haşlayın.

Daha sonra ince tel süzgeçten geçirip posasını atın

İyice ılıyınca maya, iki kaşık şeker ve bir bardak su ile mayayı karıştırıp tenceredeki bulgur lapasına ekleyin. kapağını kapatın. Güneş ve ışık görmeyen bir yerde bir gün bekletin.

Ertesi sabah bulguru karıştırıp gazını çıkartın. Kapağını kapatıp fermantasyonu için bekletmeye devam edin. Yine arada sırada karıştırmaya devam edin.

Oda sıcaklığında bir yerde olmasına özen gösterin. Sıcak bir ortamda olursa fermantasyon daha hızlı olur ve bozanız istenilen lezzete ve kıvama gelmez.

2. Günün sonunda artık geri kalan şekeri ekleyebilirsiniz. Şeker miktarı arzuya göre arttırılabilir. Ben artırdım bana şekeri biraz az geldi.

Şekeri ekledikten sonra tadına bakıp olup olmadığını anlayabilirsiniz. Ben dün sabah yapmıştım ve bugün gece 12 de içilmeye hazır hale gelmişti. Takribi 36 saat gibi bir sürede olmuş.

Bozanız olduktan sonra artık buzdolabında muhafaza edin. Ne kadar çabuk tüketirseniz o kadar lezzetli  olur. Buzdolabında fermantasyonu azalır. En fazla 2 günde tüketmeye bakın. Servis ederken Tarçın ve fındıkla servis edebilirsiniz. Orijinalinde leblebi var ama ben sevmediğim için fındık kullanıyorum. Afiyet olsun...

 

 
Toplam blog
: 47
: 6692
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

Yemek yapmayı ve yedirmeyi çok severim. Bildiklerimi paylaşmak yeni şeyler öğrenmek en keyif aldı..