Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Evde hayvan beslemek

Evde hayvan beslemek
 

Çocuk ve köpek


İnsanlığın ilkel yaşam veya köysel yaşam döneminde güvenlik veya başka hayvanlara karşı tedbir olsun diye köpek ve kedi besleme alışkanlığı veya ihtiyacını anlaşılır doğal bir durumdur. Zaten ö dönemlerde kafes ve akvaryum icad edilmediğinden kuş ve küçük balıklar henüz eve girmemişti.

Gelişen yaşam şartları kafes ve akvaryumu geliştirdikten sonra evde süs balığı beslemeyi çok keyifli buluyorum, çünkü o balıklar akvaryumda yaşayacak şekilde üretilmektedir. Renkli ve güzel sesli kuşların kafeste beslenmesi de keyiflidir ama kuşun dışkı kokusu ve özgürlüğünün kııtlanmasını olağan göremiyorum.

Evcilleştirilen kedi ve köpeği anlayamıyorum; kedi evde dışkılanmakta ama sonuçta her yere yürüyebilen tırmanabilen kedinin ve dışkısını evde yapamadığı için sabah akşam sokağa çıkarılması gereken (aynı zamanda birçok hastalığın bulaşmasına neden) köpeğin evdeki zorunlu ikametini anlayamıyorum.

Hayvan hakları savunucularının bu durumu neden sıkça gündeme getirmediklerine de hayret ediyorum.

Yürüyen ve (papağan dışında) uçan hayvanları eve hapsetmenin (bilmediğimiz) psikolojik nedenleri mi vardır?

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..